Performancing Metrics

افراد ۶ سال به بالا در ایران از تلفن همراه استفاده می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 385040
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 03:06
سال ۲۰۱۶ فراز و نشیب زیادی برای بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به همراه داشت، اما با نزدیک شدن به پایان این سال، وقت آن است تا بهترین گوشی هوشمند ۲۰۱۶ را از دید خود به شما معرفی کنیم.

اتاق خبر: فناوری اطلاعات در ایران رشد بسیار خوبی داشته است و شرکت‌های حاضر در این عرصه کار سختی خواهند داشت. بر اساس آمار، افراد بالای ۶ سال در ایران از موبایل استفاده می‌کنند و ۶۵ درصد از کاربران ایرانی اینترنت در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.

علی‌اصغر طراوتی  مدیرعامل فن‌آوا در مورد وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: «وضعیت آمار و ارقام در کشور نشان می‌دهد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه‌ا‌ی است که نمی‌شود از آن گذشت. حدود ۶۰ درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی دارند. ۹۵ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و ۹۸ درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت است. رشد و اثر صنعت فناوری اطلاعات را هم کاربران نهایی و هم کسب‌وکارهای نوپا نشان می‌دهند.»

طراوتی ادامه داد: «تغییر جهت در ارتباطات ثابت و سیاست‌های ارتباطات سیار در دولت کمک شایانی به رشد صنعت فناوری اطلاعات برسد. در حوزه‌ی ارتباطات ثابت پروانه‌های FCP به شکل‌گیری اپراتورهای بزرگ و مشابه مخابرات کمک کرد. در ارتباطات سیار نیز مجوز اپراتور مجازی کمک به رشد و توسعه‌ی موبایل در کشور می‌کند تا اپراتورهای کوچک با سرویس‌های اقتصادی ولی برای جامعه‌ی هدف کوچک‌تر، خدمات بگیرند.»

این مدیر شرکت اینترنتی در مورد استفاده‌کنندگان از فناوری‌های نوین در کشور اعلام کرد: «افراد ۶ سال به بالا از تلفن همراه در کشور استفاده می‌کنند. ۶۵ درصد از مصرف‌کنندگان اینترنت در ایران از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد بازیگرانی که می‌خواهند در صنعت ICT بمانند، برنامه‌های ۱۰ ساله داشته باشند که در این صنعت بسیار زمان طولانی است. در ۵ سال اخیر صحبت در بازار اینترنت موبایل طور دیگری بود ولی امروز 3G کاملا شناخته شده است و بر روی 4G نیز خدمات ارائه می‌شود.»

طراوتی گفت: «با این تحلیل با وظایفی در دو بخش روبرو هستیم. یکی در بخش شرکت‌ها و دیگر در بخش حاکمیت. در بخش حاکمیت سرعت عمل و دقت نظر در ایجاد و قانون‌گذاری باید شکل بگیرد که مربوط به وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی است. شرکت‌ها نیز با سرمایه‌گذاری‌های مناسب و ارائه‌ی سرویس‌های جذاب و قابل قبول برای کاربران، باید مسیر رشد و برنامه‌ریزی را پیگیری کنند. در همه‌ حوز‌ه‌های فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین باید حوزه‌ی پرداخت وجود داشته باشد و ما تنها شرکتی هستیم که کل چرخه‌ی موجود در این صنعت را در اختیار داریم.»

مدیرعامل فن‌آوا افزود: «نگاه در فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به کاربران سازمانی و کاربران خانگی باشد. در بخش سازمانی باید بر اساس تعاملات و خاصه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها سرویس ارائه کرد. در حوزه‌ی کاربران خانگی بر اساس ایده‌های جدید باید عمل شود. ما نیز به دنبال دریافت و اجرای ایده‌های افراد و استارتاپ‌ها هستیم که در آینده با نام شتاب‌دهی فن‌آوا فعالیت خواهد کرد.»

طراوتی ادامه داد:‌ «همچنین با کمک دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها سعی در ارائه خدمات با کیفت و بر اساس علم روز دنیا داریم.»

او در مورد اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی گفت: «در حوزه‌ی تولید محتوا، فن‌آوا قرار نیست خودش به‌عنوان تولیدکننده باشد ولی به‌صورت اگریگیتور می‌تواند در این حوزه فعال شود و ایجاد تولید محتوا داشته باشد. محتوای مورد پسند کاربران امروزه بیشتر ویدیویی است و ما نیز  با این هدف به بازار تولید محتوا وارد شده‌ایم. زیرساخت‌ها و قراردادها در حال آماده‌سازی شرایط تولید محتوای ویدیویی در فن‌آوا را فراهم می‌کند.»

منبع: زومیت

9510.3

نظرات
ADS
ADS
پربازدید