Performancing Metrics

ارزش پوند سقوط کرد | اتاق خبر
کد خبر: 386852
تاریخ انتشار: 27 دی 1395 - 17:10
در آستانه اظهارات ترزا می در مورد خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا
ارزش پوند در شروع بازار مبادلات ارزی صبح روز دوشنبه و در آستانه اظهارات نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر خروج سخت کشورش از اتحادیه اروپا، بار دیگر در برابر دلار آمریکا و یورو کاهش یافت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، پوند انگلیس هم‌اکنون در بازار مبادلات ارزی لندن، در برابر دلار آمریکا، در مقابل1.2069 دلار معامله می شود که پایین ترین حد در طی سه ماه گذشته است.
پوند همچنین در حال حاضر در مقابل 1.1395 یورو معامله می‌شود که پایین ترین حد در طی دو ماه گذشته بشمار می آید.
هر پوند انگلیس در بازار مبادلات ارزی توکیو نیز در روز دوشنبه درازای 1.1986 دلار معامله شد. این میزان کاهش ارزش پوند از هفتم اکتبر گذشته که ارزش واحد پول انگلیس به‌شدت کاهش یافت و پائین ترین سطح خود را از سال 1985 میلادی تجربه کرد، سابقه نداشته است.
در معاملات روز دوشنبه ‌بازار آسیا ­ارزش پوند انگلیس در برابر یورو نیز در مقیاس محدودتری کاهش یافت.
منابع انگلیسی گفته‌اند که 'ترزا می' در جریان سخنرانی‌اش در روز سه‌شنبه که قرار است در 'لانکاستر هاوس' در لندن صورت گیرد، عنوان خواهد کرد که بریتانیا آماده خروج از بازار واحد اروپایی؛ اتحادیه گمرکی و نیز دادگاه اروپایی است.
ساندی تلگراف نیز روز یکشنبه در گزارشی نوشته بود براساس متن سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس که قرار است روز سه‌شنبه ایراد شود، 'ترزا می' به‌صورت روشن تصریح خواهد کرد که عضویت بریتانیا در بازار واحد اروپایی را قربانی پایان دادن به جریان آزاد نیروی کار خواهد کرد.
به نوشته این نشریه؛ 'ترزا می ' همچنین در سخنرانی‌اش تأکید خواهد کرد که بریتانیا آماده به دست آوردن کنترل کامل بر مرزهایش بوده حتی اگر این مساله به معنای از دست دادن عضویت بازار واحد اروپایی باشد
از ماه‌ها پیش نخست‌وزیر انگلیس تحت‌فشار قرار دارد تا هر چه زودتر راهبرد خود را در خصوص مذاکراتی که در آن چارچوب روابط آتی انگلیس و اتحادیه اروپا تعیین خواهد شد، مشخص نماید.
ترزا می قصد دارد تا پایان مارس سال جاری میلادی ضمن فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند..­
دولت انگلیس اعلام کرده است قصد دارد به‌جای الگو برداشتن از مدل‌های کنونی موجود در روابط اتحادیه اروپا با برخی از کشورها مثل نروژ یا سوئیس، روابط جدیدی با این اتحادیه برقرار کند.
'فیلیپ هاموند ' وزیر دارایی انگلیس نیز در مصاحبه با نشریه 'ولت آم سونتاگ' که روز یکشنبه گذشته منتشر شد، تاکید کرد لندن مایل است بتواند مدل­ اروپایی خود و همچنین قواعد و مقررات و مالیات های مرتبط با آن را حفظ کند اما اگر در مذاکرات خود با اتحادیه اروپا نتواند دسترسی خود را به بازار واحد اروپا پس از برگزیت تضمین کند،­مجبور خواهد ­شد­ مدل دیگری در این زمینه برای خود پیدا کند.
وی افزود :'اگر انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا به بازار واحد اروپا دسترسی نداشته باشد و­اگر در اروپا منزوی شود ممکن است دست کم در کوتاه مدت با پیامدهای اقتصادی منفی روبرو شود. در چنین حالتی ما مجبور خواهیم شد مدل اقتصادی خود را عوض کنیم و برای بازیافتن توان رقابتی خود چاره ای جز این کار نخواهیم داشت.'
وزیر دارایی انگلیس همچنین به طور ضمنی تهدید کرد که کاهش تعرفه های گمرکی و کاهش مالیات بر درآمدهای شرکت ها پس از برگزیت می تواند یکی از پارامترهای مذاکرات لندن با بروکسل باشد.­
در حال حاضر باقی ماندن یا نماندن در بازار واحد اروپایی یکی از مسائل اصلی و در همین حال پر چالش درروند خروج بریتانیا از­ اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.
بسیاری از شرکت‌های بزرگ خصوصا شرکت‌های خودروسازی و بانک‌های بین‌المللی مستقر در انگلیس پیش‌ازاین تهدید کرده‌اند که در صورت خروج این کشور از بازار واحد اروپایی، مقر خود را به سایر کشورهای اروپایی منتقل خواهند کرد.
در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
از زمان برگزاری این همه پرسی تاکنون، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا 20 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید