Performancing Metrics

صعود ۲۰۸ واحدی شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 386894
تاریخ انتشار: 28 دی 1395 - 16:09
امروز دماسنج بازار سرمایه ۲۰۸ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۲۹۳ واحدی رسید. حجم معاملات نیز نسبت به روز گذشته مقدار بیشتری را نشان می‌دهد همچنین آیفکس امروز توانست ۳.۵ واحد رشد کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات اندکی رشد کرد و تقریبا می‌توان گفت تا ۴۰ درجه مانده به دادوستدها چندان تغییری نداشت، اما در این مدت با نوسان‌هایی مواجه شد و تنها در پنج دقیقه‌ پایانی معاملات حدود ۲۸۰ واحد رشد نشان داد و با احتساب این افت‌وخیزها نسبت به روز گذشته ۲۰۸ واحد رشد کرد و به عدد ۷۹ هزار و ۲۹۳ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز پس از ۴۸ واحد رشد به رقم ۱۵ هزار و ۵۰۲ واحدی رسید و شاخص آزاد شناور با ۳۱۷ واحد صعود رقم ۸۷ هزار و ۱۷۱ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز ۳۱۵ واحد بالا رفت و رقم ۵۶ هزار و ۴۹۴ واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم نزدیک به ۵۰۰ واحد افت کرد و در کانال ۱۶۷ هزار و ۵۶۱ واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز نماد مخابرات ایران با ۶۸ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد هلدینگ غدیر ایران خودرو، معدنی و صنعتی گل‌گهر و ایران ترانسفو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند.  

در طرف مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۹ واحد نقش منفی در دماسنج بازار سرمایه، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص گذاشت پس از این نماد آسان پرداخت پرشین، گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش کاهشی را در شاخص داشتند.

امروز در گروه خودرو شرایط بسیاری از نمادها رو به رشد بود در عین حال تعدادی از نمادهای این گروه شرایط کاهشی را تجربه کردند. در نماد ایران‌خودرو بیش از ۸۱ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و ۱۸ درصد از فروش‌ها مربوط به حقوقی‌ها بود. در عین حال از مجموع این عرضه‌ها بیش از ۶۶ درصد آن به سهامداران حقیقی رسید.

امروز در گروه فلزات اساسی تعداد زیادی از نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند، اما در این بین نمادهایی بودند که حتی تا پنج درصد نیز رشد داشتند. در این گروه ۵۳ میلیون و ۴۸۷ سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان در ۳۹۶۱ نوبت مورد معامله قرار گرفت.

در پایان معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ارومیه، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سخت‌آژند، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و حمل‌ونقل توکا متوقف شدند.

در معاملات چهارمین روز این هفته بورس اوراق بهادار تهران سرمایه‌گذاری ملی ایران بیشترین حجم و ارزش معامله را شاهد بود. در این نماد در بازار معاملات عمده بورس دو دادوستد انجام شد که در طی آن دو معامله نزدیک به ۳۹۵ میلیون سهم به ارزش ۷۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۲۲۶ میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۱۶۴ نوبت معامله بود.

همچنین آیفکس امروز ۳.۵ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۶۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۱ میلیون و ۸۴۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷ هزار و ۵۲۷ نوبت معامله بود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید