Performancing Metrics

جزئیات مذاکرات جدید فرودگاهی ایران با ایتالیا و فرانسه | اتاق خبر
کد خبر: 386925
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 11:20
معاون شرکت فرودگاه‌ها؛
معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها بااشاره به ساخت فرودگاه‌های جدید در دو شهر اهواز و چابهار، گفت: ساخت فرودگاه در چابهار سودده نیست اما از نظر استراتژیک لازم است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، غلامحسین باقریان گفت: مذاکرات خوبی برای توسعه فرودگاهها و زیرساخت‌های جدید فرودگاهی، با سرمایه گذاران فرانسوی و ایتالیایی انجام شده است و نتایج خوبی هم از این رایزنی‌ها به دست آمده که بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال در این زمینه، به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

باقریان افزود: برای سرمایه‌گذاری در ساخت دو فرودگاه چابهار و اهواز، فراخوان عمومی می‌گذاریم و بر اساس آن، احتمال حضور سرمایه‌گذاران چینی، آلمانی و ژاپنی وجود دارد؛ اما برنده مناقصه بر اساس چگونگی انجام کار و رقم اعلامی، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: در ساخت فرودگاه‌های جدید، بحث سوددهی چندان مطرح نیست و سرمایه‌گذاری برای ساخت این فرودگاه‌ها بر اساس روش BOT (ساخت، اجرا و واگذاری) است.

به گفته این عضو هیأت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه کنونی اهواز امکان توسعه فیزیکی ندارد و رشد پرواز در این فرودگاه به شدت بالا است؛ به نحوی که درخواست و متقاضی هم در این فرودگاه زیاد بوده و بنابراین، شرکت فرودگاهها با همکاری استانداری، زمینی را در ۱۵ کیلومتری شهر اهواز برای ساخت فرودگاه پیش‌بینی کرده است.

باقریان اظهار داشت: ساخت فرودگاه چابهار هم بر اساس تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران انجام می‌شود و این فرودگاه از نظر اقتصادی، سودده نیست؛ اما ساخت آن از لحاظ استراتژیک لازم است.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر امکان وقوع سونامی در سواحل مکران و چگونگی پیش‌بینی تمهیدات لازم در این زمینه، گفت: در حال حاضر مراکز مهم اقتصادی بسیاری در این شهر ساخته شده و برای ساخت فرودگاه در این منطقه هم، تمام جوانب کار در نظر گرفته می‌شود؛ اما این موضوع بر عهده شرکت فرودگاه‌ها نیست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: سازمان‌های مربوطه باید بحث امکان وقوع سونامی و همچنین درنظر گرفتن تمهیدات لازم را بررسی کنند؛ زیرا ساخت فرودگاه‌ها بر اساس مطالعات آب و هوا و زیست محیطی، انجام می‌شود.

گفتنی است روز گذشته شرکت فرودگاهها تفاهم‌نامه‌ هایی را با فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت آلمان برای سرمایه‌گذاری در ساخت فرودگاه‌های جدید چابهار و اهواز امضا کرده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید