Performancing Metrics

توسعه بنادر با کمترین تکیه برمنابع دولتی صورت می گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 386986
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 13:12
وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از روش های نوین برای توسعه بنادر کشور سرمایه گذاری بخش خصوصی و تکیه حداقلی به منابع دولتی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط پروژه جزیره نگین به عنوان طرح توسعه بندر بوشهر با سرمایه گذاری غیردولتی در دست اجراست.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر با بهره برداری از طرح توسعه جزیره نگین اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه قدرت بارگیری کشتی های کانتینری در بندر بوشهر افزایش می یابد.

آخوندی گفت: در سفر یکروزه به استان بوشهر دانشکده معماری دانشگاه خلیج فارس به عنوان شاهکار معماری بوشهر افتتاح می شود.

وی بیان کرد: همچنین در این سفر بندر بوشهر و طرح توسعه آن و برخی پروژه های بزرگراهی این استان مورد بازدید قرار می گیرد.

بیش از400 هکتار به اجرای طرحهای بندری جزیره نگین تخصیص یافته که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و تکمیل آن تحولی مهم در حوزه تجارت دریایی بوشهر ایجاد می کند.

میزان سرمایه گذاری در جزیره نگین بیش از هفت هزار میلیارد ریال است و طرحهای آن در سه بخش اجرا می شود که پایانه های مواد فله، کانتینری و چند منظوره است.

فاز نخست طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین برای افق پنج ساله طراحی شده است و احداث 2 پست اسکله کانتینری به طول 600 متر و 30 هکتار پسکرانه، یک پست اسکله چندمنظوره به طول 300 متر و 16 هکتار

پسکرانه و ا یک پست اسکله نفتی به طول 220 متر و پنج هکتار پسکرانه پیش بینی شده است.

مرحله2 طرح توسعه نگین برای افق 15 ساله طراحی شده است و مابقی طرح ها در بخش کانتینری، نفتی، اسکله‎های چند منظوره، صنعتی و غیره در مرحله 2 این طرح احداث می شود.

هم اکنون بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالاست که با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به 15 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید