Performancing Metrics

اتاق‌های تعاون، بازار ایجاد کنند | اتاق خبر
کد خبر: 387217
تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395 - 22:13
عضو اتاق تعاون ایران:
یک عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران گفت: تا نتوانیم بازارهای صادراتی در منطقه ایجاد کنیم و صادرات محصولات غیر نفتی به معنی درست را فعال نکنیم، خروج اقتصاد از رکود امکان پذیر نیست چون تولید ما بالاتر از نیاز و مصرف داخل است.

یک عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران با بیان اینکه مشکل اصلی صنعت و معدن، بازار و فروش محصولات تولیدی است، گفت: تا نتوانیم بازارهای صادراتی در منطقه ایجاد کنیم و صادرات محصولات غیر نفتی به معنی درست را فعال نکنیم، خروج اقتصاد از رکود امکان پذیر نیست چون تولید ما بالاتر از نیاز و مصرف داخل است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شجاعت الحسینی در جلسه کمیسیون صنعت، معدن و انرژی اتاق تعاون استان افزود: در دنیا اتاق‌های تعاون می‌توانند بازار ایجاد کنند یا بازارهای ثابت شده را در دست بگیرند. ما نیاز به تدبیر و ارتباط صحیح با رایزنان اقتصادی، شناخت نیازهای کشورهای بازارهای هدف به محصولات ما و معرفی محصولات در بازار داریم.

وی ادامه داد: لازم است نمایندگان مجلس را در شورای عالی معادن در استان‌ها با بخش تعاون هماهنگ کنیم و نظراتمان را از این طریق به مبادی تصمیم گیری منعکس کنیم زیرا یکی از پتانسیل‌های مهم کشور در بخش صادرات، سنگ فرآوری شده کشور است. لذا باید جهت تقویت فرآوری در بخش سنگ و معدن نیز تدبیر ویژه داشته باشیم.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران افزود: یکی دیگر از مشکلات و موضوعات مهم، بخش تأمین اجتماعی است که با برخوردهای ناصحیح، انگیزه را از تولیدکنندگان می گیرند. اگر بخواهیم کارگاه‌ها فعال باشند و اشتغال رونق پیدا کند، باید امنیت و احترام کارآفرینان حفظ شود. کارآفرینان امروز ترجیح می‌دهند سرمایه را جایی به جریان بیندازند که درگیری با تأمین اجتماعی و امور مالیاتی حداقل باشد.

هم‌چنین رییس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: اخیراً توافقی بین سران سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف شده و مجمعی نیز تشکیل و تصمیماتی در جهت رفع مشکلات تولید گرفته شده است.

حبیب الله بهرامی اظهار کرد: مقرر شد سه کمیته با محوریت هر اتاق یک کمیته تحت عنوان «امور مالیاتی، بیمه و بانک‌ها» در اتاق تعاون، «امور اقتصادی و ارز» در اتاق بازرگانی و «امور فرهنگی اجتماعی» در اتاق اصناف تشکیل و جمع بندی آن از طریق  شورای گفت‌وگو به مسئولان ذیربط  منتقل و پیگیری شود.

وی افزود: در اتاق تعاون همواره مشکلات بخش صنعت و معدن از طریق شورای گفت‌وگو و ارتباط با مسئولان به نظر مقامات رسانده شده و چیزی مکتوم نمانده است و کمیسیون‌های تخصصی اتاق نیز فرصت خوبی برای طرح مسائل و انتقال آن به شورای گفت‌وگو و مراجع ذیربط است. البته تلاش می‌شود ولی یا امکان و زمینه فراهم نیست یا موانعی جهت حصول نتیجه وجود دارد. 

رییس اتاق تعاون با اشاره به برخی مشکلات بخش صنعت و معدن گفت: مهمترین آنها فشار مضاعفی است که هم اکنون از طریق سازمان مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها و ... بر دوش واحدهای تولیدی سنگینی می‌کند و منجر به تعطیلی درصد بالایی از خطوط تولید شده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید