Performancing Metrics

فن بدل دولت به خودروسازان و واردکنندگان خودرو | اتاق خبر
کد خبر: 387233
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 14:02
براساس قانون مصوب دولت، شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف‌اند در صورتی که در فرایند تعمیر خودروی مشتریان متوجه عیوب دیگری در خودرو شدند، قبل از تعمیر و اقدام مالک آن‌را مطلع و از او کسب تکلیف کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته مردم از عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

در این زمینه براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته، مصرف‌کنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

"کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات"، هزینه‌تراشی بی مورد"، "کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز" و "عدم انجام کار یا حل ایراد"؛ پنج انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

در این میان برخی مشتریان نیز از "ایراد تراشی و اخذ هزینه‌های اضافی" در فرایند تعمیر خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، ناراضی هستند.

این وضعیت در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مدنظر قرار گرفته و شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شده‌اند در صورتی که در فرایند تعمیر خودروی مشتریان متوجه عیوب دیگری در خودرو شدند، قبل از تعمیر و اقدام، مالک آن‌را مطلع کنند.

در این زمینه در ماده ۲۴ این قانون آمده است:" نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش خودرو موظف است چنانچه تشخیص دهد علاوه بر عیوب مندرج در برگ پذیرش خودرو؛ خودرو عیب دیگری دارد، قبل از تعمیر یا تعویض قطعه، با مصرف‌کننده تماس گرفته و از او جهت انجام تعمیرات تعیین تکلیف کنند. در صورت عدم موافقت مصرف‌کننده (با رفع عیب جدید) مراتب هنگام تحویل خودرو به صورت کتبی مستندسازی شود".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل سال جاری به تصویب هیات دولت رسیده و برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو، ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید