Performancing Metrics

انتخاب اشتباه داوران در سه بازی پیاپی | اتاق خبر
کد خبر: 387296
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 15:12
آیا علیه پرسپولیس توطئه‌ای شده است؟
فصل گذشته و در هفته‌های ابتدایی لیگ پرسپولیس از ناحیه داوری لطمات بزرگی دید تا جایی که تیم برانکو به قعر جدول نزدیک شد و در بحران فرو رفت اما بعد از آن قضاوت‌ها متعادل‌تر شد و البته پرسپولیس با روند خوبی که به لحاظ فنی داشت و با شیب تند در جدول بالا رفت و
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایران ورزشی، امسال پرسپولیس فصل را خوب شروع کرد به طوری که بعد از سه هفته از نیم‌فصل دوم با چهار امتیاز اختلاف نسبت به مهم‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در صدر قرار دارد و ظاهرا به این راحتی‌ها قافیه را نمی‌بازد. با وجود این در هفته‌های اخیر اتفاقاتی در مسابقات پرسپولیس رقم خورده که کادر فنی فنی و بازیکنان و هواداران تیم را یاد هفته‌های ابتدایی فصل گذشته انداخته است. در واقع طی چند هفته گذشته غالب داوری‌ها علیه پرسپولیس بوده تا جایی که امروز این ذهنیت حتی از دهان سرمربی پرسپولیس در می‌آید که «انگار اراده‌ای وجود دارد تا ما موفق نشویم»


طرح توطئه‌ای بدون شک نیاز به مدارک و مستندات قوی دارد که باز هم اثبات آن فوق‌العاده دشوار است اما در هفته‌های اخیر اتفاقاتی در بازی‌های پرسپولیس افتاده که حتی برانکو را هم بدبین کرده است. البته پرسپولیس از بیشتر بازی‌های اخیر خود نهایت امتیازها را جمع‌آوری کرده اما اگر نتایج طور دیگری رقم می‌خورد حالا این ادعا پررنگ‌‌تر و با صدای بسیار بلند‌تر مطرح می‌شد که دستی توی کار است تا این تیم دوباره قهرمان نشود.
تا کنون سه هفته از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر گذشته و در هر سه دیدار پرسپولیسی‌ها نسبت به داوری شاکی‌اند. مثل روز روشن است که پرسپولیس از داوری بازی با گسترش متضرر شده. احمد صالحی بازیکن حریف را با دو اخطار اخراج نکرد و البته دو پنالتی مسلم روی طارمی را نگرفت. از طرفی داور بازی با فولاد پنالتی عبدا... کرمی را اعلام نکرد؛ پنالتی‌ که باید با کارت قرمز مدافع میانی فولاد همراه می‌شد. در همان بازی گل سالم طارمی آفساید گرفته شد. در بازی با سایپا خطای لک روی طارمی به اعتقاد نیمی از کارشناسان پنالتی بود ضمن اینکه در دقیقه آخر آن بازی پورقاز مدافع سایپا باید اخراج می‌شد.
این اتفاقات درست در زمانی رخ می‌دهد که دعوای برانکو با کی‌روش و سازمان لیگ آغاز شده و هنوز پایانی مسالمت‌آمیز نداشته است. هر چند در همین راستا جلساتی بین سرپرست باشگاه پرسپولیس و رییس فدراسیون فوتبال برگزار شده و البته در ظاهر ماجرا همه چیز خوب است اما بعد از حرف‌های تندی که بین مسوولان سازمان لیگ و برانکو رد و بدل شد حالا این ذهنیت شکل گرفته که داوران مسابقات لیگ برتر با تیم برانکو از روی عداوت برخورد می‌کنند.
هر چند باور کردن این مساله بسیار سخت خواهد بود اما چرخش سوت‌ها درست بعد از دعوای بین برانکو و کی‌روش ذهنیت‌های منفی را تشدید می‌کند. البته پرسپولیس در نیم‌فصل اول در برخی مسابقات از داوری ضرر کرده بود اما به صورت سریالی. مثلا بازی با ماشین‌سازی که داور یک پنالتی به حریف تقدیم کرد در حالی که بازیکن حریف بیرون از محوطه جریمه سرنگون شده بود. یا در بازی با پیکان که در شهر قدس برگزار شد اخراج محمد انصاری سختگیرانه به نظر می‌رسید. البته در برخی بازی‌های نیم‌فصل اول پرسپولیس از داوری سود برد مثل دیدار با ذوب‌آهن که گل سالم تبریزی مردود اعلام شد اما تعداد اشتباهات داوری علیه پرسپولیس بسیار بیشتر از سوت‌هایی بوده که به نفع این تیم حتی پیش روی هزاران هواداراش در خانه خود زده شده است.
پرسپولیسی‌های منطقی‌تر البته توطئه و دست‌های پشت پرده را باور ندارند اما می‌گویند فصل قبل به خاطر تفاضل گل کمتر قهرمانی را از دست دادند و با گل کردن همین پنالتی‌هایی که برایشان گرفته نشده یا گل‌های سالمی که داوران مردود اعلام کرده‌اند می‌توانستند تفاضل گل بهتری نسبت به تراکتورسازی داشته باشند تا در صورت برابر بودن شرایط در روز آخر به کمک شان بیاید.
در عین حال پرسپولیسی‌ها از انتخاب داوران بی‌تجربه و البته چهره‌هایی که سوت‌های اشتباه زیادی زده‌اند شاکی‌اند؛ زاهدی‌فر داور جوان بوشهری در بازی سایپا، اکبریان قاضی دیدار با فولاد و همین احمد صالحی دیدار مقابل گسترش که دو هفته قبل در بازی استقلال خوزستان – تراکتورسازی اشتباه بزرگی مرتکب شده بود انتخاب‌های خوبی نبودند و این مراحل انتخاب به صدرنشین لیگ ضربه زده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید