Performancing Metrics

زنان به هر قیمتی از بازار کار کنار نمی‌روند! | اتاق خبر
کد خبر: 387629
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 - 10:11
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می گوید: بیشتر زنان شاغل امروز به بازنشستگی فکر نمی‌کنند چون به زندگی امید دارند و به هر قیمتی از بازار کار کنار نمی‌روند چون می‌خواهند رفاه بالا و استقلال مالی داشته باشند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی ابوی درباره مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان که مجلس اخیرا به تصویب رساند، ابراز عقیده کرد و گفت: این مصوبه راه را برای بانوانی که به کارهای سخت اشتغال دارند و در اثر سختی و فشردگی کار در معرض آسیب‌های روحی و جسمی قرار گرفته‌اند هموار می‌کند.

وی ادامه داد: با این مصوبه نمی‌توان انتظار داشت همه زنان همین فردا خود را بازنشسته ‌کنند چون آمارها بیانگر افزایش نرخ مشارکت زنان در سالهای گذشته است. ورودی دانشگاه‌ها هم نشان می‌دهد که آمار دختران از پسران پیشی گرفته است بنابراین زنان خواهان کنار رفتن از بازار کار به هر قیمتی نیستند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه مصوبه از زمان تصویب تاکنون مورد هجمه مخالفان و حمایت موافقان قرار گرفته است، گفت: انتظار داریم شورای نگهبان با درنظر گرفتن جمیع جهات و نه صرفا کسری منابع صندوق‌ها به این مصوبه نگاه کند و آمار بالای فارغ التحصیلان جویای کار را نادیده نگیرد، این مساله جای نگرانی ندارد تامین اجتماعی باید ورودی و خروجی داشته باشد و نمی‌توان گفت فقط یک عده وارد شوند و دیگر کسی خارج نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای مصوبه صندوق‌ها ورشکسته می‌شوند؟ گفت: بعضی معتقدند که مصوبه برای صندوق‌ها بار مالی دارد و آن را به زیان صندوق‌ها می دانند اما حقیقت این است که هم اکنون تامین اجتماعی پولی از دولت طلب دارد ولی اگر نتوانسته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طلبش را از دولت بگیرد ناشی از عدم پیگیری در زمان خودش بوده و به وظایف نظارتی‌اش در زمان مناسب عمل نکرده است.

ابوی ادامه داد: اگر هر سال ۱۰ درصد این پول را می گرفت و از منابع صندوق مراقبت می‌کرد امروز با طلب انباشته شده روبه رو نبودیم و تامین اجتماعی مدام کسری منابع را بهانه نمی‌کرد تا مانع بازنشستگی افراد شود.

او با بیان اینکه افراد به امید آتیه و دوران بازنشستگی به صندوق تامین اجتماعی حق بیمه می‌پردازند، گفت: اگر کارگران احساس کنند از پولی که بابت حق بیمه به صندوق می‌ریزند نفعی نمی‌برند قطعا واکنش نشان می‌دهند.

ابوی متذکر شد: باید بپذیریم که کارگران زن هم بخشی از نیروی کار و سرمایه‌های انسانی هستند و اگر این مصوبه به نفعشان تصویب شده برای این است که از تساوی حقوق برخوردار شوند.

این مقام مسئول کارگری در پایان گفت: عده ای نسبت به افزایش آمار بیکاری و ورود حجم انبوه متقاضیان کار در چند سال آینده هشدار می‌دهند ولی بحث بازنشستگی و خروج نیروهای فرسوده و جایگزینی نیروهای تازه نفس که به میان می‌آید مخالفت می‌کنند. لذا اینکه به نیروی کار زن بگوییم حتما باید تا فلان سن کار کند و بعد در خواست بازنشستگی بدهد قابل توجیه نیست چون تا یک حدی کشش دارد و می‌تواند کار کند از آن گذشته باید به وظیفه همسری و مادری هم بپردازد و نمی‌تواند خانه و زندگی را رها کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید