Performancing Metrics

20 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور تسهیلات رونق دریافت کردند | اتاق خبر
کد خبر: 387976
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395 - 11:17
معاون امور صنایع وزیر صنعت:
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که تاکنون حدود 20 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی کشور موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شده اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محسن صالحی نیا» یکشنبه شب در حاشیه بازدید از شرکت فولادین ذوب آمل مبلغ تسهیلات پرداخت شده به این واحدها را حدود 14 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی گفت: این واحدهای تولیدی پس از ثبت نام در سامانه بهین یاب و بررسی پرونده ها در کارگروه رفع موانع تولید واجد شرایط برای دریافت تسهیلات رونق تولید تشخیص داده شده و به بانک ها معرفی شدند و تسهیلاتشان را هم دریافت کرده اند.

صالحی نیا افزود: بخشی از این واحدها نیمه کاره بوده و بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که به علت مشکل نقدینگی ادامه کارشان متوقف شده بود که با دریافت تسهیلات رونق تولید به بهره برداری رسیدند.

معاون وزیر صنعت تعداد واحدهای نیمه تمامی را که با دریافت تسهیلات حمایتی رفع موانع تولیدی دولت به بهره برداری رسیدند، حدود چهار هزار واحد کوچک و متوسط اعلام کرد.

وی گفت: همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی که برای فروش محصولات، اصلاح ساختار فرآیند تولید و صادرات با مشکل کمبود نقدینگی مواجه بودند، با ارزیابی هایی که انجام شده با حمایت کارگروه رفع موانع تولید استان ها، از تسهیلات مورد نیاز این بخش بهره مند شدند.

صالحی نیا تعریف بسته حمایتی دولت برای واحدهای صنعتی را همسو با اقتصادی مقاومتی دانست و افزود: به همین خاطر برای تحقق اقتصاد مقاومتی، علاوه بر واحدهای صنعتی و معدنی، واحدهای تولیدی بخش کشاورزی هم مشمول بسته حمایتی رونق تولید شدند و این تسهیلات به واحدهای واجد شرایط در این بخش هم پرداخت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مازندران به عنوان استان دارای عملکرد مطلوب در پرداخت تسهیلات رونق تولید یاد کرد و گفت: البته ما از دیگر استان ها نیز خواسته ایم تا همه ظرفیت ها و توانشان را برای برخورداری از مزیت های این طرح به کار گیرند.

دولت تدبیر و امید با هدف خروج از رکود اقتصادی و رونق تولید همسو با اقتصاد مقاومتی امسال 160 هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت تسهیلات و هشت هزار میلیارد ریال به صورت یارانه برای فعال کردن واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی اختصاص داد و برای هر استان هم سهمیه مشخص کرد.

سهم مازندران از این بسته بیش از چهار هزار میلیارد ریال بود که تاکنون بر اساس ارزیابی دولت این استان رتبه اول را در پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید