Performancing Metrics

روزهای غبارآلود تکذیب و گمانه‌زنی | اتاق خبر
کد خبر: 388163
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395 - 20:31
آخرین اخبار انتخابات ۹۶
این هفته سیاسیون به مناسبت دهه فجر بیشتراظهار نظرهای خود رابه بیان خاطرات از دوران انقلاب اسلامی و یادآوری مبارزات انقلابی اختصاص دادند و چندان به انتخابات آینده نپرداختند. البته اعضای وزارت کشور که متولی برگزاری انتخابات است هفته پرخبری را پشت سر گذاشتند

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گفته می‌شود محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی روحانی شده است. خبری که از سوی دولتی‌ها تایید نشده. البته پیش از این هم از ریاست محمدعلی نجفی صحبت شده بود که بلافاصله تکذیب شد. دولت فعلا درباره انتخابات موضع سکوت را در پیش گرفته است. در جبهه اصولگرایی مرضیه وحیددستجردی که بعضی‌ها احتمال کاندیداتوری‌اش را مطرح کرده بودند، اعلام کرد که قصد کاندیدا شدن ندارد. اصولگرایان همچنان در حال رایزنی هستند تا به کاندیداهای مورد نظر خود برسند. باهنر هم به برخی اصولگرایان هشدار داد که زیرآبی نروند. از سوی دیگر در جبهه اصلاحات صحبت‌هایی مبنی بر کاندیداتوری چند نفر دیگر، علاوه بر روحانی شنیده شده تا در رقابت‌های انتخاباتی از روحانی دفاع کنند اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. این روزها بیشتر اخبار انتخاباتی رسانه‌ها گمانه‌زنی به حساب می‌آید و فضای انتخاباتی غبارآلود و مبهم است.

بی‌ارزشی انتخابات در مقابل معصیت از نظر روحانی

رئیس‌جمهور در صحبت‌هایی تصریح کرد: چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنیم؟ تا شب احیاء که خیلی مانده، لااقل معصیت خدا را چند شب قبل از احیاء آغاز کنیم.

نوبخت و جواب‌های مبهم

سخنگوی دولت درباره خبرهای منتشر شده در مورد انتصاب محمد شریعتمداری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی اظهار کرد: من هم این خبر را مثل شما از برخی رسانه‌ها شنیده‌ام اما به طور کل مطمئن باشید هر اقدامی در این زمینه در چارچوب قانون صورت خواهد گرفت.

محمدباقر نوبخت در رابطه با تغییرات در نهاد ریاست‌جمهوری با توجه به در پیش بودن انتخابات گفت: بدون توجه به قانون اقدامی را انجام نخواهیم داد و تلاش داریم هیچ تخلف قانونی از همکاران ما سر نزد و اگر یکی از همکاران ما بخواهد در حوزه انتخابات فعال شود، براساس قانون باید از مسئولیت خود کنار رود.

وی در رابطه با اخباری مبنی بر وارد آوردن فشار به آقای روحانی از سوی قوای دیگر برای اینکه در انتخابات آتی حضور نداشته باشند، تصریح کرد: موضوع فشار به رئیس‌جمهور برای عدم حضورشان در انتخابات پیش‌رو در حد اظهارنظرهای رسانه‌ای است و از هیچ جایی چنین فشاری به صورت رسمی مطرح نشده است.

نوبخت در مورد افزایش اتهامات وارده به دولت در ایام نزدیک به انتخابات، تاکید کرد: دولت اتهامات را از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌کند و در مواردی که اتهامی مطرح می‌شود ضمن تکذیب و نفی آن‌ها این حق را برای افراد قائل هستیم که مستندات خود را به دستگاه قضائی بدهند و معتقدیم بدون داشتن اسناد قانونی و طی روال قضائی آن، مطرح کردن هرگونه اتهامی گناه و خلاف اخلاق است.

سخنگوی دولت همچنین درباره دیدار اخیر رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری و موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان کرد: از سوی رهبری و یا شخص رئیس‌جمهور در مورد موضوعات این جلسه صحبتی نشده است و آنچه در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود قطعا فرآیند ذهنی برخی افراد رسانه‌هاست اما به طور قطع رئیس‌جمهور با رهبری جلسات مستمر و منظمی دارند و در موضوعات مختلف از نظرات ایشان بهره می‌گیرند و مشورت‌هایشان استفاده می‌کنند.

وحید دستجردی: قصد شرکت در انتخابات را ندارم

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی ضمن تکذیب کاندیداتوری خود در انتخابات ۹۶ بیان کرد: همان‌طور که شورای نگهبان تایید کرده است بانوان نیز اجازه دارند که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند و سپس صلاحیت‌شان در راستای اینکه چقدر تجربه و سابقه دارند بررسی شود، اما من صد در صد قصد شرکت در انتخابات را ندارم.

مرضیه وحیددستجردی در پاسخ به این سوال که چه کسی در جبهه اصولگرایی قابلیت رقابت با آقای روحانی را دارد، تشریح کرد: ما در این دوره به هیچ وجه از بالا به پایین انتخاب نمی‌کنیم، گذاشتیم کاندیداها بیایند در مجمع عمومی خودشان را معرفی کنند و رای بگیرند.

باهنر: امکان فعالیت یک‌دوره‌ای رئیس‌جمهور وجود دارد/ کاندیدا نمی‌شوم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی در مورد برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوی ۹۶، گفت: ابتدا موضوع کاندیداتوری خودم برای انتخابات پیش‌رو را تکذیب می‌کنم و ضمن اینکه معتقدم آقای روحانی خدمات خوبی را برای کشور انجام دادند اعتقاد بر این دارم که مشکلات جدی در کشور وجود دارد و هنوز روزنه امید در افکار عمومی ایجاد نشده است.

محمدرضا باهنر با اشاره به ضرورت رقابت سالم در انتخابات آینده، اظهار کرد: اگر در رقابت‌های‌مان بداخلاقی، تهمت، دروغ و افشاگری شاهد باشیم که متأسفانه در نظام انتخاباتی ما این رفتارها رخ داده است از اهداف اصلی انتخابات یعنی ایجاد انسجام و وحدت، امید به آینده و تزریق انرژی مثبت به جامعه دور خواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه تا دوره ششم ریاست‌جمهوری یعنی زمان بنی‌صدر، شهید رجایی، حضرت آقا و آیت‌الله هاشمی انتخابات در کشور متعین بود، خاطرنشان کرد: در سال ۷۶ انتخابات ریاست‌جمهوری جدی شد و گاهی رأی مردم تعجب مسئولین نظام را برانگیخت. به طور مثال در اولین دوره آقای احمدی‌نژاد شاهد بودیم که آرای منفی آقای هاشمی باعث رأی آوردن آقای احمدی‌نژاد شد. بنابراین در هر دوره‌ای اتفاق جدیدی رخ داده است و ممکن است در این دوره نیز شاهد باشیم که یک رئیس‌جمهور بعد از یک دوره فعالیتش پایان یابد و به دور بعد راه پیدا نکند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در پاسخ به اظهار نظری مبنی بر اینکه متأسفانه در انتخابات شوراها شاهد روی کار آمدن افرادی هستیم که فاقد تجربه و دانش در این حوزه هستند، بیان کرد: موضوع نظارت استصوابی به همین لحاظ مطرح می‌شود تا هر کس که می‌خواهد عضو شورا، نماینده مردم و یا رئیس‌جمهور شود صلاحیتش احراز گردد. اما متأسفانه شاهدیم برخی شورا را مواضعی برای خود تلقی می‌کنند و به طور مثال در شهر تبریز این عملکردها باعث منحل شدن شورای شهر شد.

نامزد جبهه تحول‌گرایان ولایی هفته آینده معرفی می‌شود

دبیر کل جبهه تحول‌گرایان ولایی گفت: نامزد این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم هفته آینده مشخص می‌شود. زمزمه‌هایی مبنی بر حمایت جبهه تحول‌گرایان ولایی از محمدرضا باهنر شنیده می‌شد، که من همین جا اعلام می‌کنم ما هرگز از باهنر دفاع نخواهیم کرد.

الله‌وردی‌نژاد با اشاره به اینکه در جلسه این جبهه بحث‌هایی در مورد انتخابات انجام شد ولی نامزد این جبهه برای این انتخابات مشخص نشد، اظهار کرد: ما هفته آینده صد در صد نامزد خود را برای انتخابات معرفی خواهیم کرد.

گمانه‌زنی درباره اصولگرایانی که از روحانی حمایت می‌کنند

یک سایت خبری درباره اصولگرایانی که ممکن است از روحانی حمایت کنند، نوشت: اولین گروه حامیان روحانی اختصاص به روحانیون تهران‌نشین دارد. کسانی که در سال‌های نه چندان دور با روحانی دور یک میز می‌نشستند و در مورد مسائل کشور و بستن لیست‌های انتخاباتی برای انتخابات‌های مختلف گفت‌وگو می‌کردند. بخش مهمی از جامعه روحانیت مبارز تهران امروز از حامیان جدی حسن روحانی هستند. کسانی که بر این باورند دولت روحانی موفق بوده است و باید مسیر خود را ادامه دهد. از این جمع می‌توان به آیت‌الله امامی‌کاشانی، مصطفی پورمحمدی، سیدمهدی طباطبایی و سیدرضا اکرمی اشاره کرد. این روحانیون در این سه سال از حامیان جدی برنامه‌های روحانی به ویژه در برجام و دوران پسابرجام بوده‌اند.

دومین گروه روحانیون مقیم قم هستند. اعضای جامعه مدرسین این روزها به شدت در حمایت از روحانی دچار دودستگی شده‌اند. در این نهاد مذهبی مهم شهر قم، برخی روحانیون مانند آیت‌الله یزدی به عنوان رئیس جامعه مدرسین و آیت‌الله مصباح‌یزدی از مخالفین جدی حسن روحانی هستند اما از سوی دیگر مراجع تقلید و برخی از اعضای مهم جامعه مدرسین مانند آیت‌الله غروی از حامیان حسن روحانی هستند. آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید ساکن قم در دیدار با حسن روحانی می‌گوید: «شما رییس‌جمهور خوبی هستید.» آیت‌الله غروی از اساتید حوزه علمیه و از اعضای جامعه مدرسین نیز معتقد است که گزینه اصولگریان در سال ۹۶ کسی نیست جز آقای روحانی.

در کنار روحانیون اصولگرا بخشی از مکلاهای این جریان نیز از حامیان جدی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هستند. این جریان که توسط علی لاریجانی هدایت می‌شود در انتخابات مجلس دهم در کنار اصلاح‌طلبان قرار گرفتند و فهرست امید را تشکیل دادند. این جریان در ماجرای برجام به ویژه در مجلس نهم از جدی‌ترین حامیان دولت بودند و تلاش کردند با کم‌ترین هزینه توافق هسته‌ای را در مجلس گذشته تصویب کنند. آن‌ها دل‌آرام‌های مجلس نهم در برابر دلواپسان برجام بودند. آن‌ها هم به دلیل اختلاف‌های جدی که با جریان رادیکال اصولگرا یعنی جبهه پایداری و بخشی از جریان اصولگرایی که ریاست آن‌ها را حدادعادل به عهده دارد، روحانی را نامزد مطلوب خود در انتخابات آینده می‌دانند.

معین: احتمال رای‌آوری روحانی کمتر از ۹۲ نیست

وزیر علوم دولت اصلاحات در گفت‌وگویی عنوان کرد: با نگاه کوتاه‌مدت اولویت فعلی، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای سال ۹۶ است. ایجاد حداکثر همفکری، اعتمادسازی و تفاهم بین نیروها برای تقسیم نشدن آراء ضروری است. در عین‌ حال از همین فرصت برای آگاهی دادن به مردم استفاده شود. در کل، انتخابات می‌تواند  فرصتی باشد برای توسعه سیاسی، منتها آن چیزی که اهمیت بیشتری دارد نگاه بلندمدت است که در آن، خود اصلاحات و راهبردهای آن موردبحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد و زمینه ایجاد احزاب فراگیر و تأثیرگذار درصحنه سیاسی و اجتماعی کشور فراهم شود.

مصطفی معین ادامه داد: طبیعی است که در این مقطع اصلاح‌طلبان و نیروهای اعتدالی باید هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی کنند که هم باعث شرکت هر چه بیشتر مردم در انتخابات شوند و هم این‌که کاری کنند که آرا تقسیم نشود. به‌طور نسبی فردی که در حال حاضر اصلح است آقای روحانی است و اصلاح‌طلبان هم‌ آرای خودشان را به سبد ایشان می‌ریزند.

وی درباره احتمال ردصلاحیت روحانی و معرفی کاندیداهای دیگری از سوی اصلاح‌طلبان گفت: من احتمال این امر (رد صلاحیت روحانی) را اصلاً جدی نمی‌بینم. اگر عقل سلیمی حاکم باشد که نباید سرمایه‌های کشور را به این صورت بسوزانند و باعث سرخوردگی عمومی و تفرق جامعه شود، فکر می‌کنم که چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد. بنابراین ایجاد حاشیه امن، خیلی منطق جدی پشت سرخود ندارد. فکر نمی‌کنم که جریان اصلاحات قصد کاندیدا کردن افراد دیگری به‌ غیر از آقای روحانی را داشته باشد. البته این حرف‌ها یک مقداری هم می‌تواند فضاسازی روانی باشد.

معین اضافه کرد: وقتی در سال ۸۳ پیشنهاد کاندیداتوری به من شد، این حدس را می‌زدم که من را تأیید صلاحیت نکنند ولی همان زمان هم گفتم که البته چنین اجازه‌ای به آن‌ها داده نخواهد شد تا چنین تصمیمی بگیرند. من همین حرف را در حال حاضر در مورد آقای روحانی می‌زنم، فکر نمی‌کنم چنین اجازه‌ای داده شود تا فردی که در حال حاضر در این شرایط ویژه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، منطقه‌ای و جهانی رئیس‌جمهور است رد صلاحیت و کشور وارد بحران جدیدی شود.

وی در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ۹۶ و احتمال ریاست‌جمهوری مجدد روحانی را چه قدر گفت: من احتمال رأی آوری آقای روحانی را کمتر از سال ۹۲ نمی‌بینیم. چون آقای روحانی در دور اول خود در سیاست خارجی عملکرد موفقی داشته‌ و تا حدودی توانسته است فسادهای اقتصادی و اداری گذشته را کنترل و در این زمینه روشنگری انجام دهند. هرچند که برای توده مردم هنوز مسائل اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما فکر می‌کنم روندی که طی شده است یک روند تدریجی و رو به بهبود بوده است.

معین افزود: ممکن است ریزش آرایی هم وجود داشته باشد اما از طرف مقابل این‌گونه تخریب‌های دولت و آقای روحانی و کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد باعث آگاهی بیشتر مردم می‌شود و چه بسا یک عده‌ای که در سال ۹۲ رأی نداده باشند به خاطر همین چالش‌ها و بحران‌سازی‌ها به حقانیت این دولت بیشتر پی ببرند و به‌ پای صندوق بیایند و به آقای روحانی رأی بدهند؛ یا حداقل به خاطر شرایط کشور و تهدیدهایی که خواه یا ناخواه می‌تواند در صورت رأی نیاوردن روحانی و رأی آوردن یک فرد غیر متعادل و افراطی متوجه کشور شود و احساس خطری که مردم از این لحاظ می‌کنند، درصدی به آرای آقای روحانی اضافه شود. اما در کل آقای روحانی مشکل چندانی نخواهد داشت.

نجفقلی حبیبی: اصلاح‌طلبان در این اندیشه هستند که رئیس جمهور فعلی در انتخابات بعدی حضور داشته باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان در این اندیشه هستند که رئیس‌جمهور فعلی در انتخابات بعدی حضور داشته باشد و دلایل این تصمیم‌شان مقبولیت اجتماعی و برنامه‌های منطقی دولت است.

نجفقلی حبیبی با اشاره به اینکه دولت وارث خیلی از مشکلات بوده است، گفت: در بعد فساد و بی‌اخلاقی دولت بعد از روی کار آمدنش وارث مشکلات بزرگی بوده است و امروز کسی منکر بی‌اخلاقی‌ها نیست و در طول چند سال تملق و چاپلوسی برخی افراد به قدرت‌ها و ثروت‌هایی رسیده‌اند که امروز به راحتی نمی‌توان آن‌ها را کنار زد و قدرت و پول دست عده‌ای است که اجازه نمی‌دهند دولت برای دستیابی به اهدافش اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: عده‌ای که قدرت و ثروت را به دست دارند نمی‌خواهند دولت موفق شود بنابراین همکاری لازم را در حوزه اقتصادی با دولت ندارند و سرمایه‌شان را در خدمت تولید کشور قرار نمی‌دهند. در ایام نزدیک به انتخابات شاهدیم که عده‌ای با تبلیغات به دنبال ناموفق جلوه دادن دولت و دلزده کردن مردم از دولت هستند. متأسفانه فساد اخلاقی و اقتصادی در گروه‌هایی خاص آنقدر بزرگ شده که نمی‌توان آن‌ها را پایین آورد.

اصلاح‌طلبان در صورت عدم حضور روحانی، کاندیدا معرفی می‌کنند

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تاکید بر حمایت از حسن روحانی، عنوان کرد: در صورتی که اتفاقاتی بیفتد و آقای روحانی در انتخابات آینده حضور نداشته باشد، اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری معرفی خواهند کرد.

میرزابابا مطهری‌نژاد در خصوص احتمال اعلام نامزد انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو گفت:‌ به طور کلی سیاست حزب مردم‌سالاری، ‌حمایت از آقای روحانی است اما در صورت وقوع یکسری اتفاقات احتمالی، بنا است نامزدی از سوی اصلاح‌طلبان معرفی شود.

از نامزدهای انتخابات ۹۶ وثیقه‌ دریافت نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این  پرسش که آیا قرار است از نامزدهای انتخابات سال ۹۶ وثیقه‌ای گرفته شود؟ گفت: قرار نیست از نامزدهای انتخابات اردیبهشت ۹۶ وثیقه دریافت شود اما اگر قانون نظام جامع انتخابات به انتخابات اردیبهشت ۹۶ رسید کلیه حقوق و تکالیف بر اساس قانون جدید خواهد بود. گرفتن وثیقه یعنی تعیین تکلیف برای نامزدهای انتخابات و با آیین نامه نمی‌شود حق و تکلیف ایجاد کرد و این مسئله به قانون‌گذاری نیاز دارد.

حسینعلی امیری همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هیچ‌گونه تکلیفی برای دریافت وثیقه از نامزدهای انتخاباتی در قانون انتخابات فعلی نداریم، اما اگر قانون نظام جامع انتخابات به انتخابات اردیبهشت ۹۶ رسید کلیه حقوق و تکالیف بر اساس قانون جدید خواهد بود، اما اگر این قانون به تصویب مجلس نرسد، انتخابات ۹۶ بر اساس قانون فعلی انتخابات برگزار می‌شود و در قانون فعلی هم تکلیفی برای نامزدهای انتخابات در نظر گرفته نشده است.

پیش‌بینی ۲۰۰ میلیون تعرفه، ۱۲۰ هزار شعبه و ۳۵ هزار صندوق الکترونیکی برای برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور از پیش‌بینی ۲۰۰ میلیون تعرفه، ۱۲۰ هزار شعبه اخذ رای و ۳۵ هزار صندوق الکترونیکی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۴۰ کشور خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

علی‌اصغر احمدی با اعلام آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تاکید کرد: دستورالعمل تامین امنیت سخنرانی‌ها و جلسات سیاسی توسط شورای امنیت کشور تهیه و در اختیار استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار گرفته است. وزارت کشور به دنبال تامین امنیت انتخابات و برگزاری انتخابات سالم است. این دستورالعمل کمک می‌کند که حقوق کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، در نظر گرفته شود.

مجلس با تغییر زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراها موافقت کرد

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: در صورت موافقت شورای نگهبان ۱۲ اسفند زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراها خواهد بود و پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع صورت گرفته است.

محمودی شاه‌نشین همچنین گفت: هفته گذشته با موافقت مجلس و در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها بر اساس فرمولی پیش‌بینی شده در بخشی از این طرح و در مواد ۹ و ۱۰ آن و همچنین یکی دیگر از مواد تصویبی در صحن مجلس شرایط به شکلی شد که ثبت‌نام به ۱۲ اسفند موکول شود و ۱۸ روز به عقب برگشت.

رحمانی‌فضلی: ثبت‌نام ‌انتخابات شوراها نیمه اول اسفند انجام می‌شود

وزیر کشور گفت: ثبت‌نام انتخابات شوراها در نیمه اول اسفند یعنی یا ۶ اسفند یا ۱۲ اسفند برگزار می‌شود. تصمیم گرفته شد که چون ثبت‌نام انتخابات شوراها با تعطیلات عید همزمان شده بود، تاریخ این ثبت‌نام جلوتر بیاید و ما طبق قانون عمل می‌کنیم. فقط زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها تغییر می‌کند و سایر زمان‌بندی‌های انتخابات تغییری نخواهد داشت.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر و روستا نیز خاطرنشان کرد: اگر همین الان به ما اعلام کنند می‌توانید انتخابات الکترونیکی برگزار کنید ما دیگر تمام کشور را نمی‌توانیم پوشش دهیم زیرا زمان تهیه تجهیزات انتخابات الکترونیکی از دست رفته است. ما حدود ۳۰، ۴۰ هزار حوزه را به وسیله دستگاه‌هایی که در اختیار داریم می‌توانیم الکترونیکی برگزار کنیم. با مجلس هم به توافق رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: دوستان ما با نمایندگان مجلس در حال رایزنی هستند تا حوزه‌ها را مشخص کنند. پیشنهاد ما این بوده که حوزه‌هایی که جمعیت کمتری دارند انتخاب شوند که یک تست عمومی انجام شود و نگرانی شورای نگهبان برای انتخابات بعد هم از بین برود. هنوز شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی نظرش را به ما اعلام نکرده است. اگر نظر خود را اعلام کند می‌توانیم در بعضی شهرها انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این پرسش که چرا انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان در اردیبهشت ۹۶ برگزار نمی‌شود، گفت: این سوال را از شورای نگهبان بپرسید.

بهره‌گیری از جوانان در «انتخابات» آینده

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به نتایج مشارکت جوانان در انتخابات گذشته گفت: کاهش سطح تخلفات، سرعت در شمارش، اعلام آمار و افزایش اعتماد به نحوه برگزاری انتخابات از مزایای بهره گیری از نیروی جوان در انتخابات سال گذشته بود و در نتیجه شاهد کمترین میزان شکایت از پای صندوق‌های اخذ رای بودیم. در انتخابات آینده نیز تلاش می‌کنیم از حضور جوانان بهره ببریم.

علی‌اصغر ناصربخت با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان بیان کرد: وجه مشخصه برگزاری این انتخابات نسبت به انتخابات قبلی برخورداری از ترکیب جوانان در صندوق‌های اخذ رای بود. این کار خیلی جالب بود چرا که جوانانی که پای صندوق‌های اخذ رای بودند ۲۰ سال به بالا داشتند.

وی با اشاره به نتایج مشارکت جوانان در انتخابات گذشته یادآور شد: کاهش سطح تخلفات، سرعت در شمارش و اعلام آمار و افزایش اعتماد به نحوه برگزاری انتخابات از مزایای بهره‌گیری از نیروی جوان در انتخابات سال گذشته بود و در نتیجه شاهد کمترین میزان شکایت از پای صندوق‌های اخذ رای بودیم. در انتخابات پیش‌رو نیز تلاش می‌کنیم از حضور جوانان بهره ببریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید