Performancing Metrics

تاثیر گروه کانه‌های فلزی و محصولات شیمیایی در شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 388400
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395 - 18:57
در سومین روز از معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته نمادهایی از گروه کانه‌های فلزی سعی کردند شاخص کل را بالا بکشند

در سومین روز از معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته نمادهایی از گروه کانه‌های فلزی سعی کردند شاخص کل را بالا بکشند، اما در مقابل نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی شاخص داشتند، امروز برای اولین‌بار نماد دارویی برکت توانست مقداری رشد مثبت از خود نشان دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز دماسنج بازار سرمایه ۱۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۹۷۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از ۱۳ واحد رشد رقم ۱۵ هزار و ۵۱۰ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۲۵ واحد رشد کرد و به عدد ۸۴ هزار و ۴۹۴ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۱۲۳ واحد رشد رقم ۵۴ هزار و ۷۱۷ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم با صعود ۲۱۱ واحدی خود به تراز ۱۶۳ هزار و ۳۸۰ واحدی دست پیدا کرد.

در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران با ۵۵ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار گذاشت. در این نماد ۶۸ درصد از خریدها به سهامداران حقوقی و ۳۱ درصد خریدها مربوط به سهامداران حقیقی بود. پس از این نماد معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سایپا بیشترین نقش را در نوسانات شاخص گذاشتند.

در طرف مقابل نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشت. گروه محصولات شیمیایی در اکثر نمادها روند کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرد هرچند که نمادهایی در این میان بودند که تا حدود چهار درصد هم رشد در قیمت را تجربه کردند.

نماد گروه دارویی برکت که چندی پیش به روش ثبت سفارش در بورس تهران وارد شد و تا دیروز در تمام روزهای کاری شرایط کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده بود امروز برای اولین‌بار حدود سه درصد رشد کرد و به قیمت ۲۲۶ تومان رسید. دیگر نمادها در گروه مواد و محصولات دارویی اغلب شرایط کاهشی را تجربه کرده‌اند هرچند که نمادهایی همچون سرمایه‌گذاری دارویی تامین، داروسازی سینا، شیمی دارویی داروپخش هم بودند که در نهایت افزایش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

اما در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری دو نماد بانک ملت و بانک تجارت که پس از پنج ماه در هفته‌های گذشته بازگشایی شده بودند یکی شرایط کاهشی و دیگری شرایط افزایشی را تجربه کردند. در نماد بانک ملت امروز حدود ۰.۲۵ درصد کاهش در قیمت پایانی ثبت شد و در نماد بانک تجارت حدود ۰.۲۷ درصد افزایش در قیمت پایانی به ثبت رسید.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم ۴۳۰ میلیارد و ۵۹۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۱۱۰ نوبت دادوستد بود.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی اکثریت قریب به اتفاق نمادها شاهد شرایط کاهش در قیمت پایانی بودند، اما نمادهایی مانند پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت شیراز از معدود نمادهایی بودند که توانستند در قیمت پایانی مقدار اندکی رشد را تجربه کنند. همچنین درگروه سایر محصولات کانی غیرفلزی اکثر نمادها به جز کارخانجات تولیدی شیشه رازی، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار و پارس‌سرام شرایط کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به دادوستدهایی در نماد سایپا، پتروشیمی جم، بانک انصار، فولاد خراسان، تراکتورسازی ایران، صنایع آذرآب، ایران ترانسفو، سرمایه‌گذاری سایپا، زامیاد، ملی صنایع مس ایران و بانک سینا اشاره کرد. تعداد این معاملات درون گروهی نسبت به روزهای گذشته نسبتا بالا است. به عنوان نمونه امروز در نماد سایپا ۲۷۳ میلیون و ۶۱۵ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان در چهار معامله درون‌گروهی کد به کد شد و این موضوع باعث شد نماد خساپا بیشترین حجم معاملات را از آن خود کند. همچنین در نماد پتروشیمی جم بیش از ۱۲۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت که این معامله کد به کد باعث شد نماد جم بیشترین ارزش معامله را از آن خود کند. همچنین این نماد شاهد دومین رتبه در حجم معاملات امروز بود.

امروز آیفکس ۴.۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳۹.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۸۳ میلیارد و ۶۹۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۸۸ میلیون و ۳۶۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۰ هزار نوبت دادوستد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید