Performancing Metrics

قیمت نفت سنگین ایران گران‌تر از نفت سبک شد | اتاق خبر
کد خبر: 388697
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395 - 21:35
روند نزولی قیمت‌ها در بازار نفت؛
برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران بالاتر از نفت خام‌های سبک ایران در بازار معامله شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، با وجود پایبندی ۹۰ درصدی کشورهای عضو اوپک به طرح کاهش تولید نفت از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون اما در معاملات منتهی به ۱۰ فوریه، قیمت نفت به جای افزایش، با کاهش همراه شد.

بر این اساس قیمت هر بشکه شاخص سبد نفتی اوپک با ۲۵ سنت کاهش در محدوده ۵۲ دلار و ۹۳ سنت، قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین آمریکا (وست تگزاس) با ۴۶ سنت کاهش در محدوده ۵۲ دلار و ۹۳ سنت و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال هم با یک دلار و دو سنت کاهش در محدوده ۵۴ دلار و ۵۶ سنت داد و ستد شده است.

قیمت شاخص نفت دوبی هم با ۱۷ سنت کاهش در محدوده ۵۴ دلار و ۵ سنت و قیمت شاخص نفت عمان هم با ۷ سنت کاهش در محدوده ۵۴ دلار و ۶۹ سنت در بازار معامله شده است.

علاوه بر این قیمت نفت سبک ایران هم متأثر از کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی، ارزان شد به طوری‌که در معاملات منتهی به ۱۰ فوریه امسال، بهای هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با یک دلار و ۵۷ سنت کاهش در محدوده ۵۱ دلار و ۴۴ سنت در بازار داد و ستد شده است.

با این وجود قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران به دلیل افزایش تقاضا در بازار برای نفت خام‌های ترش و سنگین با ۶ سنت افزایش در محدوده ۵۲ دلار و ۷۶ سنت به فروش رسیده است.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران ۵۲ دلار و ۲۹ سنت و متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران ۵۲ دلار و ۱۹ سنت بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید