Performancing Metrics

آخوندی موانع کسب و کار صنعت هوایی را برداشت | اتاق خبر
کد خبر: 388701
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395 - 22:23
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است با توجه به اقداماتی که در دولت یازدهم در صنعت هوایی ایران صورت گرفته، شرایط برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه فراهم شده و افق‌های پیش رو این صنعت بسیار روشن ارزیابی می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه پس از اجرایی شدن برجام، فضایی فراهم شد تا تمام ایرلاین‌های ایرانی امکان ورود به بازارهای بین‌المللی را پیدا کنند، اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته، تمام شرکت‌های هوایی ایران دولتی و خصوصی امکان آن را پیدا کردند تا با شرکت‌های بزرگ سازنده هواپیما به طور مستقیم مذاکره کنند. این مذاکرات با شرکت‌هایی همچون بوئینگ، ایرباس، میتسوبیشی، سوخو، بمباردیه، امبرائر و کماک چین انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مذاکرات این شرکت‌ها با حمایت مستقیم دولت انجام شده و وزارت راه و شهرسازی شرایطی به وجود آورده که تمام ایرلاین‌های ایرانی شانس رقابت با یکدیگر و فعالیت در بازارهای بین‌المللی را پیدا کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اقدامات مثبت وزارت راه جهت بهبود شرایط فعالیت در صنعت هوایی ایران عنوان کرد:در سال‌های قبل با توجه به برخی مقررات و قوانینی که باعث می‌شد کار در حوزه صنعت هوانوردی دشوار شود،سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امکان آن‌را پیدا نمی‌کردند که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند اما خوشبختانه با توجه به برخی مقررات‌زدایی‌ها و قوانینی که دولت در زمینه آزادسازی نرخ بلیط هواپیما به وجود آورد امروز اوضاع برای فعالیت در این بخش بهبود یافته است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ارزیابی فعالان صنعت هوایی ایران از عملکرد وزیر راه و شهرسازی مثبت است،عنوان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در دولت یازدهم انجام شد، ‌شرایط برای فعالیت تمام سرمایه‌گذاران بهبود یافته که امیدواریم با تکمیل برنامه‌های باقی مانده در آینده شرایط بهتر از گذشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید ۱۸۰ فروند هواپیما از سوی شرکت‌ دولتی، ایران‌ایر امکان به وجود آوردن انحصار در بازار هوایی کشور را دارد نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه خود برای آینده ایران‌ایر را به شکل شفاف بیان کرده است. طبق این برنامه‌ریزی و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی این شرکت باید در بازار بورس عرضه و به یک شرکت سهامی عام بدل شود. این موضوع به طور جدی پیگیری شده و امکان چشم پوشی از آن وجود ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که برای فعالیت بخش خصوصی به وجود آمده و طرحی که دولت در زمینه واگذاری ایران‌ایر ارائه کرده، می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که خطری برای شکل‌گیری انحصار در بازار وجود ندارد آینده صنعت هوایی ایران به شکل رقابتی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید