Performancing Metrics

درآمد 8 میلیارد دلاری ایران از صنعت گردشگری در پسابرجام | اتاق خبر
کد خبر: 388759
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395 - 09:42
نایب‌رئیس اتاق تهران خبر داد:
مهدی جهانگیری عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران با اشاره به رونق صنعت گردشگری کشور در دوره پسابرجام گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، بیش از 10 درصد از سند چشم‌انداز 20 ساله در یک سال گذشته جلو افتاده‌ایم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، مهدی جهانگیری عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص وضعیت گردشگری کشور گفت: برخی می‌گویند ایران سهم مناسبی از سبد درآمدی گردشگری منطقه ندارد که من این موضوع را قبول ندارم و آنگونه که آنها می‌گویند، نیست.

مدیرعامل گروه مالی گردشگری با اشاره به آمار رسمی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر گردشگر وارد کشور شد و بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، از ورود این تعداد گردشگر خارجی، بیش از 8 میلیارد دلار ارزآوری نصیب ایران شده است.

وی فعالان این صنعت را کارآفرینان مظلومی که در بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌بندی‌ها دیده نمی‌شوند عنوان و اظهار کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله دیده شده که درآمد کشور از صنعت گردشگری در سال 1404 به 25 میلیارد دلار برسد این رقم نزدیک به 2 درصد درآمد دنیا از صنعت توریسم محسوب می‌شود. این در حالی است که ما بیش از 10 درصد از برنامه جلو هستیم و این ادعا را آمار سازمان جهانی گردشگری نیز تأیید می‌کند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به تسریع روند رو به رشد صنعت گردشگری کشور در دوره پسابرجام، خاطرنشان کرد: پس از برجام بسیاری از کشورهایی که ما را در لیست سیاه کشورهای مقصد گردشگری برای شهروندان خود قرار داده بودند، نام ایران را از این لیست خارج کردند که همین موضوع به افزایش علاقه‌مندی گردشگران خارجی برای سفر به ایران منجر شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری (سمگا) با بیان اینکه دستیابی به رقم 25 میلیارد دلار درآمد صنعت تویسم، توسعه زیرساخت‌های این صنعت را می‌طلبد، افزود: توسعه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، توسعه بهداشت عمومی و زیرساخت‌های سلامت و بیمارستان‌ها، افزایش تبادلات بانکی کشور با بانک‌های خارجی و کاهش ریسک سیاسی کشور مهم‌ترین عوامل افزایش ورود گرشگران خارجی به ایران و درنتیجه ورود ارز هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران یکی دیگر از عوامل افزایش روند ورود گردشگر به کشور را همکاری و همفکری نزدیک فعالان بخش خصوصی و دولتی ذکر کرد و یادآور شد: تحقق مجموعه این عوامل می‌تواند نهضت ملی گردشگری را به راه بیندازد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با حمایت از روند نوسازی ناوگان هوایی کشور نیز گفت: همزمان با افزایش تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران، با محدودیت ناوگان هوایی داخلی مواجه هستیم که برای پاسخ‌گویی به حجم تقاضاها، نیاز به نوسازی این ناوگان داریم. تحقق برنامه‌ریزی‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه، درآمدهای بسیار خوبی را از صنعت گردشگری نصیب کشور خواهد کرد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید