Performancing Metrics

انحرافات جدی در نرخ سود بانکی در حال رخ دادن است | اتاق خبر
کد خبر: 388804
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395 - 13:12
مستخدمین حسینی می‌گوید:
حیدر مستخدمین حسینی گفت: در صورتی که به بازارهای مالی و تفکیک وظایف بانک‌ها و بازار سرمایه توجه کافی شود، بسیاری از تخلفات به وجود نخواهد آمد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران،با کاهش نرخ سود بانکی اکثر بانک‌ها برای این که بتوانند مشتریان خود را حفظ کرده و آنها را از دست ندهند سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری بانک‌ها با سود حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد را پیشنهاد می‌دهند.  منابع این صندوق‌ها باید منجر به خرید اوراق در بازار سرمایه شود اما حجم ناچیزی از این منابع وارد بازار سرمایه می‌شود. در صورتی که اگر این حجم پول وارد بازار سرمایه شود باعث رونق این بازار خواهد شد.

در این خصوص حیدر مستخدمین حسینی گفت: در صورتی که به بازارهای مالی و تفکیک وظایف بانک‌ها و بازار سرمایه توجه کافی شود، بسیاری از تخلفات به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: مجموعه فعالیت شرکت‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه اعم از بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی و غیره وظایف تعریف شده‌ای دارند که در صورت عدم مدیریت صحیح از سوی مقامات ناظر بازار سرمایه مشکلات گوناگونی برای این بازار رخ خواهد داد.

مستخدمین حسینی خاطر نشان کرد: از زمان دولت اصلاحات و پیش از آن نیز الزام تعیین فرمانده اقتصادی برای حوزه اقتصاد حس می‌شد و باید برای بازارهای مالی این فرمانده تعیین می‌شد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: رسیدگی به امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و اشتباهات و تخلفات در این صندوق‌ها نمی‌تواند مورد پرسش مقام ناظر بازار سرمایه قرار بگیرد و در حال حاضر اختلال اصلی در امور بانکی است.

مستخدمین حسینی افزود: بانک‌ها موظفند با توجه به نرخ سود ابلاغی، برنامه‌های خود را اجرایی کنند که در این راستا احتمال خطا در فعالیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نظارت بر صندوق‌های بانک‌ها کافی نیست و انحرافات جدی در سود بانکی در حال رخ دادن است.

این کارشناس اقتصادی در مورد نرخ سود بازار بین بانکی نیز گفت: نرخ سود بازار بین بانکی نیز بر اساس آخرین اخبار بین ۲۲ تا ۲۳ درصد است اما بانک‌ها بین خودشان به گونه‌ای عمل می‌کنند که سود تا ۲۵ درصد را نیز پوشش می‌دهند.

وی افزود: بانک‌هایی که منابع در اختیار دارند حاضر نیستند با نرخ ۲۲ و ۲۳ درصد تامین اعتبار کنند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید