Performancing Metrics

بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی قانون‌های صادرات هستند | اتاق خبر
کد خبر: 388905
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 13:19
صادر کننده نمونه کشور:
یک صادرکننده نمونه ممتاز، مسیر صادرات را شامل بازار سنجی، بازاریابی و بازارسازی برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی باید خودشان ریل‌گذاری جاده‌های جدید را انجام دهند و بازارهای جدید پیدا کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدامین حاج کاظمیان در سومین سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی با محوریت صادرات در اتاق بازرگانی، صادرکننده را یک هنرمند دانست و اظهار کرد: صادرکننده باید بتواند با وضعیت بازار خود را تطبیق دهد مانند یک نوازنده که در شرایط گوناگون و بر اساس محیط به نوازندگی می‌پردازد.

وی خطاب به جوانان گفت: در استفاده از منابع مالی تلاش کنید از تسهیلات بانکی کمتر استفاده کنید و با دارایی خود گام بردارید. یک شرکت صادراتی بیشتر از پول به اعتبار در بازار داخلی و خارجی نیاز دارد و تصور نکنید که با پول می‌توانید همه کاری انجام بدهید.

این صادرکننده نمونه کشور خاطرنشان کرد: آنچه اعتبار یک صادرکننده را مخدوش می‌کند مسوولیت ناپذیری آنان در قبال مشتریان است و تحریم‌های اقتصادی کار را برای صادرکنندگان سخت‌تر کرد ولی غیرممکن نساخت.

حاج کاظمیان گفت: برای تداوم صادرات باید یک تیم هوشمند در بنگاه اقتصادی تشکیل شود و مدیر باید  در وسط میدان کار حضور مستمر و مداوم داشته باشد.

در ادامه دبیر سومین سمپوزیوم جوان و ثروت آفرینی گفت: معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در نظر دارد سمپوزیوم با رویکرد احصای مشکلات جوانان در حوزه توسعه بازارها و اصلاح نگرش‌های صادراتی و همچنین ارایه ایده‌های جدید توسعه صادرات کسب‌وکارهای کوچک برگزار کند.

محمدرضا غفرالهی افزود: چالش‌ها و مشکلات حول بحث صادرات به‌وسیله نظرسنجی انجام‌شده در بین ۶۰ درصد جوانان بازرگان اصفهان ارایه شده که نهایتا در کارگروه‌های مربوطه دسته‌بندی شده است. برنامه سمپوزیوم شامل چهار کارگاه آموزشی و پنج کارگروه آموزشی است که طی دو روز برگزار می‌شود و نتایج آن در آیین اختتامیه ارایه می‌شود.

شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی بر پروژه‌های عراق و سوریه تمرکز کنند

هم‌چنین دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی آذربایجان شرقی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی بخشی از توانمندی شرکت‌های پیمانکاری است که بخشی از صادرات ایران را شامل می‌شود .

ناصر انزلی‌چی افزود: برای خدمات فنی و مهندسی شش روش ( ILT)  مناقصه بین‌المللی، (SSC) ترک تشریفات مناقصه، EPC  (مهندسی، تامین کالا، ساخت و اجرا)،Epcf  (مهندسی، تامین کالا و ساخت، اجرا و تامین مالی)، BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال)، BLT   (ساخت، اجاره، واگذاری(  وجود دارد که شرکت پیمانکاری باید با آن آشنایی کامل داشته باشند.

وی  افزود: رتبه‌بندی شرکت‌های پیمانکاری در سازمان‌های متولی می‌تواند به کسب پروژه‌های پیمانکاری در سایر کشورها کمک کند. شرکت خدمات فنی و مهندسی قبل از حضور مناقصه‌های بین‌المللی باید بدانند که کشور هدف در کدام‌یک از کنوانسیون‌های بین‌المللی عضو است تا در صورت بروز اختلاف و مساله بتواند از آن کنوانسیون و بخش‌های حقوقی آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(OELD)، کانون بین‌المللی مهندسان مشاوره ،پیمان عمومی تجارت جهانی(GAT) و انستیتوی مهندسان عمران (ICE)  می‌تواند از خدمات فنی و مهندس شرکت‌ها در کشورها حمایت کند.

گفتنی است 5 کارگروه تخصصی فرهنگ صادرات، آموزش و مشاوره و صادرات، راندمان تولید پایین، عملکرد تشکل‌های صادراتی و روابط بین‌الملل و بانکی به بررسی مسایل و فرصت‌های پیش روی صادرکنندگان جوان استان اصفهان می‌پردازد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید