Performancing Metrics

هزینه ۲.۹ میلیارد دلاری فولکس واگن برای بازخرید خودروهای آلاینده | اتاق خبر
کد خبر: 389265
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395 - 13:50
فولکس واگن در پی افشای رسوایی آلایندگی دیزلی، ۲.۹ میلیارد دلار برای خرید حدود ۱۳۸ هزار خودروی دیزلی در آمریکا هزینه کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسناد دادگاه نشان می دهد این خودروساز آلمانی حدود ۱۵ هزار خودرو در هفته را بازخرید کرده یا به لیزینگ آنها پایان داده است. فولکس واگن به ۳۲۳ هزار و ۱۷۹ مصرف کننده آمریکایی پیشنهاد بازخرید یا لغو لیزینگ خودرویشان را داده است که مجموعا ۵.۸۶ میلیارد دلار هزینه دارد.

این خودروساز سال گذشته موافقت کرد حداکثر ۱۰.۰۳ میلیارد دلار برای بازخرید حداکثر ۴۸۷ هزار خودروی آلاینده که موتور دیزلی دو لیتری دارند، هزینه کند.

همچنین یک قاضی فدرال اوایل ماه جاری با طرح پرداخت حداقل ۱.۲۲ میلیارد دلار برای تعمیر یا بازخرید حدود ۸۰ هزار خودروی آلاینده که موتور دیزلی سه لیتری دارند، موافقت کرد.

این خودروها سیستم آلایندگی کمکی پنهانی دارند که اجازه می دهد خودرو ۹ برابر میزان مجاز، آلایندگی منتشر کند.

اگر رگولاتورهای آمریکایی با پیشنهاد تعمیر خودروهای دیزلی پورشه، آئودی و فولکس واگن که موتور سه لیتری دارند، موافقت نکنند فولکس واگن ممکن است ناچار شود حداکثر ۴.۰۴ میلیارد دلار پرداخت کند.

بر اساس گزارش رویترز، در مجموع فولکس واگن موافقت کرده است حداکثر ۲۵ میلیارد دلار در آمریکا برای جبران خسارت مالکان خودروهای آلاینده و واسطه‌های فروش و جریمه به رگولاتورها هزینه کند.

فولکس واگن قرار است ۱۰ مارس در دیترویت به تخلفات خود اعتراف کند تا اتهاماتی که در آمریکا در خصوص نصب نرم افزار غیرقانونی برای دستکاری کنترل آلایندگی خودرو متوجه این شرکت است را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید