Performancing Metrics

ثبت نام بیش‌ از ۵۶۰۰۰ نفر در انتخابات شوراها تا پایان روز سوم | اتاق خبر
کد خبر: 390543
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1396 - 21:40
پورعلی مطلق در نشست خبری مطرح کرد
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۵۶ هزار و ۹۰ نفر تا پایان روز سوم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده‌اند، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا داوطلبانی که گواهی عدم سوء پیشینه ندارند، بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی پورعلی مطلق در نشست خبری به بیان توضیحاتی در مورد تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در کشور کشور پرداخت.

وی با تبریک سال نو و تقارن آن با ولادت حضرت فاطمه (س)، استقبال مردم برای ثبت نام در انتخابات شوراها را تا پایان سومین روز ثبت نام بسیار خوب دانست و گفت: در سومین روز ثبت نام انتخابات شوراها و تا ساعت ۱۶:۴۰، ۱۸ هزار و ۵۲۸ نفر در کل کشور ثبت نام کرده‌اند که در مجموع سه روز گذشته، ۵۶ هزار و ۹۰ نفر در کل کشور در انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند. آماری در مقایسه با دوره چهارم انتخابات شوراها حکایت از استقبال بی‌نظیر و افزایش چشمگیر داوطلبان دارد.

دبیر ستاد انتخابات کل کشور با پیش‌بینی اینکه در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد متقاضیان ثبت نام برای شرکت در انتخابات شوراها خواهیم بود، گفت: از ۵۶ هزار و ۹۰ نفر داوطلبان حضور در انتخابات شوراها، ۵ هزار و ۲۰۳ زیر ۳۰ سال و ۲۹۴ نفر بالای ۷۵ سال هستند. از لحاظ میزان تحصیلات نیز ۲۷ هزار و ۳۱۷ نفر قادر به خواندن و نوشتن، ۳۸۶ نفر تحصیلات دکترا و ۲۹۹ نفر تحصیلات در مقطع حوزه‌های علمیه دارند. مابقی نیز دارای تحصیلات فوق دیپلم، دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس هستند.

پورعلی مطلق با اشاره به میزان ثبت نام داوطلبان در شهر تهران گفت: در تهران تا این لحظه ۷۹۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۷۸ نفر مرد و ۱۱۷ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۳۱۹ نفر برای شوراهای شهر کل کشور ثبت نام کرده‌اند گفت: ۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر برای شوراهای روستاها ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: همچنین از مجموع ۱۲۴۴ شهر در کشور، ۱۵۷۵ نفر زن و ۱۳ هزار و ۶۴۴ نفر مرد ثبت نام کرده‌اند و در کل کشور از ۵۶ هزار و ۹۰ نفر ثبت نامی تا این لحظه، ۳ هزار و ۸۰ نفر زن و ۵۳ هزار و ۱۰ نفر مرد هستند که این آمار حمایت از استقبال خوب خانم‌ها و آقایان برای ثبت نام در انتخابات را دارد.

پورعلی‌ مطلق با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان در سه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و فارس بوده است گفت: کمترین تعداد داوطلبان نیز در سه استان قم، سمنان و خراسان جنوبی بوده آن هم به لحاظ کم بودن تعداد حوزه‌های انتخابی این شهرها بوده است.

دبیر ستاد انتخابات کل کشور همچنین با ارائه آماری درباره تعداد شوراهای شهر کشور گفت: از مجموع ۱۲۴۴ شورای شهر کل کشور ۱۰۵۷ شورای شهر ۵ نفره، ۱۳۷ شورای شهر ۷ نفره، ۳۲ شورای شهر ۹ نفره، ۱۰ شورای شهر ۱۱ نفره، ۳ شورای شهر ۱۳ نفره، یک شورای شهر ۱۵ نفره و یک شورای شهر ۲۱ نفره است که شورای شهر ۱۵ نفره مربوط به شهر مشهد، شورای شهر ۲۱ نفره مربوط به شهر تهران است. این آمار بر اساس آخرین سرشماری انجام شده صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۲۸۳ روستا در کل کشور وجود دارد گفت: ساعت ثبت نام ۸ تا ۱۶ است البته فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها این اختیار را دارند که ساعت ثبت نام را تا ساعت ۲۴ تمدید کنند.

پورعلی‌مطلق در عین حال تاکید کرد با توجه به باقی ماندن ۴ روز تا پایان ثبت نام داوطلبان برای انتخابات پنجمین دوره شوراها، لازم است داوطلبان ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و از فرصت باقی مانده استفاده نمایند.

دبیر ستاد انتخابات کل کشور همچنین گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده‌اند ستاد انتخابات کل کشور تمهیداتی را در نظر گرفته که بر اساس آن فرم‌های خوداظهاری در مراکز ثبت نام تهیه شده تا داوطلبان بتوانند از این طریق گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند. طبیعتا مراجع مربوطه نظرات خود را درباره صدور گواهی عدم سوء پیشینه به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و کار از دست داوطلبان دیگر خارج خواهد شد.

او همچنین از مراجع چهار گانه یعنی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و دادستانی کل کشور قدردانی کرد و گفت: این مراجع تمام وقت برای انجام روند ثبت نام باز هستند. امیدواریم تمامی ا ین اقدامات منجر به حضور باشکوه مردم در ۲۹ اردیبهشت و در پای صندوق‌های رای شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید