Performancing Metrics

پیش بینی جابجایی بیش از سه میلیون مسافر تا پایان تعطیلات نوروز | اتاق خبر
کد خبر: 390789
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 - 18:45
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروز بیش از سه میلیون و ۷۰۰ مسافر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز در فرودگاه های کشور جابجا شوند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحمت اله مه‌آبادی در حاشیه سفر به بندرعباس، افزود: از آغاز طرح ویژه نوروزی در کشور بیش از یک میلیون و دویست و شصت هزار مسافر در فرودگاههای کشور جابجا شدند.

وی با بیان اینکه این شمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ سورتی پرواز هم در فرودگاههای کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروز بیش از سه میلیون و ۷۰۰ مسافر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز در فرودگاه های کشور جابجا شوند.

مه آبادی علت افزایش جابجایی مسافران را در فرودگاههای کشور، آزاد سازی نرخ حمل و نقل هوایی، اصلاح ساختار فضای کشور و افزایش ساعت صندلی پرواز اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: عملیات نصب رادار خلیج فارس، تقرب پرواز، احداث پایانه جدید فرودگاه بندرعباس، احداث برج تکنیکال بلاک، جمع اوری آبهای سطحی فرودگاه و تامین ایمنی و امنیت فرودگاه بین المللی بندرعباس با هزینه ۸۰ میلیارد تومان امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در این بازدید چند روزه از استان هرمزگان سعی شد اقدامات قضایی برای جلوگیری از تغییر کاربری فرودگاه میناب نیز انجام شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال برای فضا سازی و بهسازی این فرودگاه اعتبار اختصاص یافت اما به علت نداشتن حکم توقیف از دستگاههای قضایی این اعتبار برگشت داده شد.

مه‌ابادی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان میناب یکی از قطب های اقتصادی و کشاورزی جنوب و شرق کشور است که برای حفظ فرودگاه و بهسازی آن برنامه های زیادی داریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید