Performancing Metrics

صف خرید در گروه قند و شکر | اتاق خبر
کد خبر: 390877
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 16:18
در معاملات تالار شیشه ای رقم خورد
در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۶، شاخص کل ۲۵ واحد رشد را نشان داد اما شاخص فرابورس با ۲.۳ واحد کاهش همراه شد. قندی ها در معاملات امروز رشد قابل توجهی را تجربه کردند و با صف خرید مواجه شدند.

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چهارمین روز معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۶ شاخص کل بازده نقدی و قیمتی از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی را در پیش گرفت و تا عدد ۷۷ هزار و ۵۷۷ واحدی بالا رفت اما در ادامه با نوسان هایی همراه شود و در نهایت نسبت به روز گذشته  ۲۵ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۵۴۸ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹۶ واحدی مواجه شد و به عدد ۱۶ هزار و ۵۹ واحدی دست یافت، علاوه بر این شاخص آزاد شناور ۷۷ واحد رشد کرد و در تراز ۸۵ هزار و ۱۸۴ واحدی قرار گرفت.

اما شاخص بازار اول با افت ۳۱ واحدی همراه شد و به عدد ۵۴ هزار و ۵۱۲ رسید همچنین شاخص بازار دوم ۳۲۸ واحد رشد کرد و در تراز ۱۶۸ هزار و ۸ واحدی نشست.

در داد و ستد های امروز نماد شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۶ واحد تأثیر منفی بر شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت، پس از این نماد سایپا، پتروشیمی پردیس، فولاد آلیاژی ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش کاهنده را در نوسانات شاخص داشتند.

در طرف مقابل نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با ۱۶ واحد تأثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشت پس از این نماد مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و پتروشیمی مبین بیشترین نقش افزاینده را در نوسانات دماسنج بازار داشتند.

در گروه خودرو، نماد ایران خودرو و سایپا کاهش در قیمت پایانی را تجربه کرده اند از طراحی نمادهای ایران خودرو دیزل و زامیاد با افزایش در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد زیادی از نمادها با روند رو به رشد مواجه شدند و در مقابل تعدادی نیز کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند در این گروه ۴۴ میلیون و  ۶۲۲ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان در ۵ هزار و ۵۱۱ نوبت، مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما تعداد زیادی از فلزی ها امروز شرایط کاهش را تجربه کردند، در گروه فلزات اساسی ۳۵ میلیون او ۵۳۷ هزار سهم به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان ۱۰۴ هزار و ۲۲۲ نوبت معامله شد.

قندی ها در چهارمین روز معاملات این هفته یک دست رشد کردند و اکثریت قریب به اتفاق آنها با رشد بالای سه درصدی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند همچنین تقریباً تمام نمادهای گروه قند و شکر امروز با صف خرید همراه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز نسبت به روزهای گذشته تا حدودی تقویت شود و به رغم ۹۸ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان رسید، این رقم ناشی از دست به دست شدند ۵۴۸ میلیون و ۴۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله نزدیک به ۵۵ هزار نوبت داد و ستد بود.

آیفکس امروز ۲.۳ واحد افت کرد و به رقم ۸۸۳.۶ رسید، ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۵۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۴ هزار و ۷۹۴ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید