Performancing Metrics

شیوه خود در عملیات موصل را تغییر نمی‌دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 390893
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 21:32
پنتاگون:
به رغم کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان عراقی در حملات هوایی اخیر به محله الموصل الجدید، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن مخالفت با پذیرش مسئولیت این حمله اعلام کرد شیوه‌های خود را در عملیات موصل را تغیر نمی‌دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جان توماس، یکی از سخنگویان فرماندهی مرکزی آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که ارتش آمریکا قصد ندارد حتی با ورود درگیری‌های موصل به مناطق پر جمعیت در شیوه‌های حملاتش به داعش تغییری ایجاد کند.

وی افزود: ژنرال جوزف ووتل ، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا مساله تغییر در شیوه‌های عملیات را بررسی نمی‌کند؛ زیرا شیوه‌ای که ما در عملیاتمان آن را به کار گرفته‌ایم به شکلی خوب پیش می‌رود و ما می‌خواهیم تاکید کنیم که به این عملیات پایبندیم.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه شیوه آمریکا در حملاتش به موصل را تایید کرد و در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره تحقیق درباره کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در غرب موصل در پی حملات هوایی ائتلاف ضد داعش مدعی شد که آمریکا در عملیات‌های نظامی‌اش در سراسر جهان مسائل انسانی را مد نظر دارد!

وی همچنین از پذیرش مسئولیت کشته شدن غیرنظامیان عراقی در حملات جنگنده‌های ائتلاف به محله الموصل الجدید خودداری کرد.

ماتیس در ادامه مدعی شد: "در جهان هیچ قدرت نظامی وجود ندارد که بیش از ما مساله حفاظت از جان انسان‌ها را رعایت کند. ما به این مساله حتی در درگیری‌هایی که دشمن خودش را پشت زنان و کودکان پنهان کرده و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند هم پایبند بوده‌ایم و می‌کوشیم با شیوه‌های انسانی و کاهش تلفات جانی ماموریتمان را انجام دهیم!"

پیشتر شاهدان عینی و مسئولان محلی عراقی اعلام کردند در حمله هوایی هفته گذشته علیه داعش در محله الموصل الجدید چند خانه و ساختمان ویران و حدود ۲۰۰ جسد از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا اعلام کرده درباره این حمله تحقیق می‌کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید