Performancing Metrics

بیانیه مضحک عربستان و اردن علیه ایران | اتاق خبر
کد خبر: 390923
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1396 - 13:33
در بیانیه مشترک عربستان و اردن که پس از پایان دیدارهای ملک سلمان با مقامات اردنی صادر شد، از آنچه «دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای منطقه» خوانده شد، ابراز نگرانی و ایران به حمایت از تروریسم و فتنه‌انگیزی در منطقه متهم شد.

به گزارش اتاق خبر،به نقل از افکارنیوز، در بیانیه مشترک عربستان و اردن که پس از پایان دیدارهای ملک سلمان با مقامات اردنی صادر شد، از آنچه «دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای منطقه» خوانده شد، ابراز نگرانی و ایران به حمایت از تروریسم و فتنه‌انگیزی در منطقه متهم شد.

دو طرف همچنین بر پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای بحران‌های سوریه، یمنو لیبی و اتحاد عربی و اسلامی و تلاش برای تحکیم روابط برادرانه بین کشورهای عربی و اسلامی و تقویت ارتباطات بین آنها در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

پایگاه رأی‌الیوم گزارش داد که دو طرف سعودی و اردنی همچنین اهمیت پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درد و رنج ملت سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور بر اساس بیانیه ژنو 1 و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت را مورد تأکید قرار دادند.

در حالی که جنگ ویرانگر عربستان علیه یمن وارد سومین سال خود شده، سران سعودی و اردنی درباره یمن نیز بر اهمیت حفظ وحدت یمن و تحقق امنیت و ثبات آن و نیز حمایت از دولت مشروع و پیدا کردن راهکار سیاسی حل بحران این کشور بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس و قطعنامه 2216 شورای امنیت تأکید کردند.

دو طرف همچنین حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم را مورد تأکید قرار داده و تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی برای مبارزه با تروریسم که عربستان در تاریخ 14 دسامبر 2015 تشکیل آن را اعلام کرد، ستودند.

سران عربستان و اردن همچنین حق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه‌های بین‌المللی با استناد به راه‌حل دو دولت را مورد تأکید قرار دادند.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید