Performancing Metrics

به صندلی دانشگاه بیشتر از فرهنگ کار بها دادیم | اتاق خبر
کد خبر: 391669
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1396 - 09:59
/اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال/
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: وقتی فضای دانشگاه را گسترش دادیم و رشته‌هایی را تعریف کردیم که دانشجویان الزاما آن را انتخاب کنند، نباید انتظار داشته باشیم بعد از فارغ التحصیل شدن کارگری کنند!

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی ابوی اظهار کرد: از  چند سال گذشته عده‌ای برای گرفتن مدرک بالاتر مسابقه گذاشتند و تصور می‌کنند هرچه مدرک بالاتر باشد، شغل‌ بهتری هم به دست می آورند ولی آمار بالای بیکاران به خصوص در تحصیلکردگان نشان می‌دهد که در چه وضعیتی قرار داریم.

وی افزود: وقتی در قشر دانشجو توقع ایجاد می‌کنیم و رشته‌هایی را در دفترچه‌های دانشگاه تعریف می‌کنیم طبعا بعد از فارغ التحصیلی حاضر نیستند کار کارگری بکنند و انتظار دارند در همان رشته‌ای که درس خواندند مشغول کار شوند.

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر لزوم گسترش و نهادینه کردن فرهنگ کار در کشور افزود: فرهنگ کار باید در دانشگاه‌ها گسترش یابد و برروی آن هزینه کنیم چون کار ارزش و افتخار است ولی به جای آن روی صندلی‌های دانشگاه سرمایه‌گذاری کردیم و امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم.

ابوی خاطرنشان کرد: امروز تا رسیدن به جامعه‌ای که در آن جویندگان کار به راحتی جذب بازار کار شوند، فاصله زیادی داریم چون نتوانستیم متناسب با رشته‌های تحصیلی فضا و بازار کار مناسبی برای دانش آموختگان فراهم کنیم.

به اعتقاد دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، به جای مراکز آموزش عالی باید مراکز آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای گسترش یابد تا افراد دانش کار را بیاموزند و در هر رشته‌ای که دوست دارند وارد فضای کسب و کار شوند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته‌های غیرمرتبط درس می‌خوانند که نیاز بازار کار نیست ولی این رشته‌ها از دفترچه‌ها حذف نمی‌شوند و جوانان ما را سالها بعد دچار سردرگمی می‌کند لذا این اشکال هم به دولتها و هم نظام آموزش عالی وارد است که در این زمینه قوی ظاهر نشده‌ و اقدام موثری صورت نداده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید