Performancing Metrics

حدود 128 هزار نرم افزار بومی 2 سال گذشته نوشته شد | اتاق خبر
کد خبر: 391910
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1396 - 20:23
واعظی:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در 2سال گذشته حدود 128 هزار نرم افزار بومی نوشته شد،اکنون در داخل کشور 94 درصد مردم از نرم افزار های داخلی و فقط 6 درصد از نرم افزارهای خارجی استفاده می کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در طبس افزود: خوشبختانه شاهد این هستیم، بسیاری از نرم افزارهای داخلی و بومی به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته استارت آپ های بسیار زیادی در سراسر کشور تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سئوالی در باره تمهیدات وزارت ارتباطات در خصوص جلوگیری از جوسازی های احتمالی در آستانه انتخابات در فضای مجازی گفت: این وظیفه و ماموریت وزارت ارتباطات نیست، بخشی از این مساله اگر امنیتی باشد به دستگاه های امنیتی و برخی مربوط به قوه قضاییه و لذا بخش های مختلف دارد.

وی افزود: کمیته هایی در همین راستا در وزارت کشور، قوه قضاییه و شورای نگهبان تشکیل شده است و مساله را رصد می کنند، همینطور که در فضای واقعی کشور نباید تهمت و تخریب باشد در فضای مجازی نیز نباید این اتفاق بیفتد و این کار دنبال می شود.

واعظی در ادامه بیان کرد: ما زیرساخت ها را برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک فراهم کردیم و شبکه ملی اطلاعات بستر بسیار خوبی است و امتحان خود را پس داده است از جمله اینکه سرشماری در کشور را در بستر شبکه ملی داشتیم.

وی ادامه داد: به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کردیم که از نظر زیرساخت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مشکلی نداریم به هر حال تصمیم با وزارت کشور و شورای نگهبان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما کارهای مختلفی قرار است انجام دهیم از جمله به دنبال راه اندازی دولت الکترونیک هستیم و دوم اینکه حدود 90 درصد روستا های بالای 20 خانوار را به اینترنت متصل کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه توسعه ای در دست اقدام است که در آن پهنای باند داخلی کشور از 6 هزار و 800 به بالاتر از 10 هزار در آینده نزدیک گسترش پیدا می کند و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد.

واعظی گفت: در شهرستان طبس شبکه ای وجود دارد که هم راجع به شبکه انتقال آن و هم شبکه پهن باند این مقدار افزایش پیدا کرد و نسل سه و چهار اینترنت در شهرستان آمده و خود این امر باعث می شود علاوه بر مردم برای استفاده روزمره بسیاری از کسب و کارهای الکترونیکی در این بستر می تواند انجام شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید