Performancing Metrics

دومین سفر رئیس کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به تهران | اتاق خبر
کد خبر: 392215
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 19:34
هفته آینده انجام می‌شود
رئیس کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، هفته آینده برای دومین بار در دو سال گذشته به ایران سفر می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میگوئل آریاس کانته که در فروردین ماه سال گذشته همراه با شش کمیسیونر اروپایی دیگر اتحادیه اروپا به سرپرستی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده بود، اواسط هفته آینده بار دیگر در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات ایران به تهران سفر می‌کند.

کانته را در جریان این سفر هیاتی بلندپایه همراهی می‌کند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، او با برخی مقامات ایران از جمله حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در سفر قبلی خود به تهران با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و مسئولان صنعت نفت ایران از جمله بیژن زنگنه دیدار و رایزنی کرد.

 سال گذشته کانته پس از دیدار با مسئولان ایرانی اعلام کرد: اکنون باور دارد که در سه یا چهار سال آینده، حجمی قابل توجهی از گاز ایران می‌تواند به اروپا فرستاده شود، زیرا مسئولان ایرانی برای تکمیل عملیات ساخت سه مجموعه تاسیسات ال ان جی تلاش می‌کنند.

وی گفته بود: توسعه تاسیسات گاز، به زمان چندانی نیاز ندارد؛ بی‌گمان این اتفاق فردا محقق نمی‌شود، اما در میان مدت روشن است که ال ان جی یکی از گزینه‌هاست و این مسئله با راهبرد امنیت عرضه اتحادیه اروپا همخوانی دارد.

به گفته کانته، مسئولان ایرانی به روشنی اعلام کردند که در کوتاه مدت، علاقه‌ای به ایجاد خط لوله صادرات گاز به اروپا ندارند، زیرا چنین پروژه‌ای به زمان زیاد و رایزنی‌های پیچیده سیاسی نیازمند است.

شهریورماه سال گذشته نیز علی‌اکبر صالحی در جریان سفر به بروکسل با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا دیدار و مذاکره کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید