Performancing Metrics

داده‌های بزرگ برای تأثیر بزرگ | اتاق خبر
کد خبر: 392218
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 20:22
پیام روز جهانی ارتباطات:
اتحادیه جهانی مخابرات شعار امسال روز جهانی ارتباطات را "داده های بزرگ برای تأثیری بزرگ" اعلام کرد

اتحادیه جهانی مخابرات شعار امسال روز جهانی ارتباطات را "داده های بزرگ برای تأثیری بزرگ" اعلام کرد و دلایل انتخاب این شعار را اینگونه عنوان کرد: با داده‌های بزرگ می توان فرصتهای تبدیل مقادیر بی سابقه داده را به اطلاعات مورد نیاز برای حرکت به سوی پیشرفت و توسعه را آزمود و آن ها را عملی کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هفدهم ماه می (بیست و هفتم اردیبهشت ماه) هر سال، اعضای اتحادیه جهانی مخابرات در سراسر دنیا برای بزرگداشت روز جهانی ارتباطات، مراسم هایی برگزار می کنند و این روز، یادآور بنیانگذاری اتحادیه جهانی مخابرات در 150 سال پیش است.

هولین ژائو، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی سال2017 در در پیامی شعار امسال این روز را " داده های بزرگ برای تاثیر بزرگ " اعلام کرد و افزود:  برداشت حاصل از این تحلیل درباره داده ها، به مسؤولان ملی، منطقه ای و بین المللی، این امکان را می دهد که  تصمیم گیری هایی مبتنی بر شواهد انجام دهند و از این گذشته، این امر به اجرایی کردن اهداف هفده گانه توسعه پایدار تا سال 2030، نیز کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: با شناخت بهتر این شعار، فرصتی فراهم می شود که در صورت رشد تصاعدی حجم داده ها و ارتباطات، نگاهی دقیق تر به اهمیت حاکمیت و مقررات، و پیامدهای این امر برای حریم خصوصی و امنیت، داشته باشیم .

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در ادامه گفت: هنگامی که می آموزیم داده های بزرگ را بی نقص تر کنیم و بهتر به خدمت بگیریم و همینطور بهتر بفهمیم که  داده های بزرگ، در نقش یک کالای جهانی، چه تأثیر بزرگی می توانند داشته باشند، فرصت های بی شماری نیز به رویمان گشوده می شود.

 وی در ادامه پیام خود تاکید کرد : اقداماتی که اعضای اتحادیه جهانی مخابرات متعهد به اجرای آن است، در یک مقیاس جهانی، به پذیرش داده های بزرگ، شتاب می بخشند و افزون بر این به جذب فرصت های جدید برای  پرداختن به  چالش های توسعه، کمک می کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید