Performancing Metrics

دسترسی به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با تانوما | اتاق خبر
کد خبر: 392313
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396 - 16:44
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افتتاح پروژه تار نوری این شرکت را گامی در جهت تکمیل شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به سرعت ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، برات قنبری امروز در مراسم بهره‌برداری مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل با بیان این‌که پروژه تار نوری مخابرات ایران زمینه‌ساز ارائه سرویس‌های متنوع و باکیفیت در سطح جهانی و عرضه خدمات صوت، داده و تصویر در یک بستر واحد است، گفت: تانوما مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تکمیل فاز سه شبکه ملی اطلاعات با هدف ایجاد شبکه دسترسی پرسرعت برای ارائه‌ خدمات با سرعت ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

وی ادامه داد: مخابرات ایران در سال ۱۳۹۵ به ایجاد ظرفیت برای بیش از یک میلیون مشتری در هشت استان کشور اقدام کرد. میزان سرمایه‌گذاری این پروژه در فاز اول بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود و کابل فیبر نوری کشیده شده بالغ بر ۲۰۰۰ کیلومتر جدید است.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران این شرکت را بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی خاورمیانه و نخستین اپراتور مخابراتی کشور دانست و افزود: این شرکت تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده است. همچنین بالغ بر ۵۰ درصد از سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی انجام شده در زمان دولت تدبیر و امید در حوزه ict را به خود اختصاص داده است که بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان می‌شود و منجر به پیاده‌سازی نسل‌های ۳ و ۴ همراه و معرفی نسل‌های جدید شبکه مخابراتی ثابت بر پایه بستر فیبر نوری است.

قنبری اظهار کرد: جهت نیل به اهداف مصوب پنج‌ ساله برنامه ششم توسعه، ارتقاء جایگاه کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی و منطقه‌ای و نیز افزایش ۳۰۰ درصدی حجم بازار فعلی مسیری روشن اما در عین حال دشوار در پیش داریم که تنها با عزمی جدی در تغییر نگاه، اصلاح ساختار و اتخاذ رویکردهای جدید و با توجه به تجربه و دانش‌ جهانی قابل دسترسی است.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید