Performancing Metrics

اروپا در حفظ و اجرای برجام مصمم و متحد است | اتاق خبر
کد خبر: 392368
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1396 - 21:39
وزیر خارجه سوئد:
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه به دعوت «آنیکا سودر » قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به استکهلم سفر کرده است

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه که به دعوت «آنیکا سودر » قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد و در چارچوب رایزنی‌های سیاسی به استکهلم سفر کرده است، علاوه بر وی، با خانم «مارگوت والستروم »وزیر امور خارجه و «اوسکار استنستروم » قائم مقام وزارت تجارت سوئد دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزیرخارجه سوئد ضمن با اهمیت خواندن همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف، اعلام کرد: اروپا برای حفظ و اجرای برجام مصمم و متحد می‌باشد.

خانم سودر قائم مقام وزیرخارجه نیز با تاریخی خواندن دیدار سال گذشته آقای «لوون» نخست وزیر سوئد به کشورمان و تاکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای گسترش روابط همه جانبه با ایران، اظهار کرد: اروپا در دفاع و اجرای برجام متحد است.

همچنین آقای استنستروم قائم مقام وزارت تجارت، سفر نخست وزیر سوئد به ایران را یک تحول تاریخی خوانده که نشان از علاقمندی و تصمیم دولتمردان و شرکتهای سوئدی برای تداوم و گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری با ایران دارد.

وی تاکید کرد: دولت سوئد در تلاش است راه حل هایی را برای رفع برخی موانع بانکی و مالی باقیمانده پیدا کند.

مجید تخت روانچی در این ملاقات ها اعلام کرد: خوشبختانه فضای مغتنمی به ویژه بعد از برجام برای توسعه و تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف فراهم آمده و امیدواریم به یمن تلاش و پیگیری مشترک، اسناد امضا شده و تفاهمات بعمل آمده در سفر نخست وزیر سوئد به ایران به مرحله اجرای کامل برسند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را مهم دانسته و بر ضرورت رفع موانع باقیمانده در برقراری همکاریهای بانکی و مالی تاکید کرد. از میان همکاری ها، مراودات دو کشور در زمینه زیست محیطی، مبارزه با آلودگی هوا، مدیریت آب، انرژی های تجدید پذیر، مدیریت پسماند و بازیافت زباله مورد تاکید است.

روانچی گفت: اروپا و ایران می توانند مکمل هم باشند و باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

طرفین در این ملاقاتها، ضمن تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات و بحرانهای منطقه ای، بر ضرورت تداوم رایزنی ها در حوزه های مختلف برای دستیابی به تفاهم، تعامل و همکاری بیشتر و قوی تر ناظر بر راه حلهای سیاسی و دیپلماتیک تاکید کردند.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان در جریان این سفر با حضور در موسسه سیپری و سخنرانی در جمع تعدادی از نخبگان و رجال سیاسی سوئدی از جمله هانس بلیکس رئیس اسبق آژانس بین المللی انرژی اتمی و الیاسون معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد تحت عنوان: " ایران و اروپا بعد از برجام فرصتها و چالشها" به سوالات حضار پیرامون پاره ای از مسائل منطقه ای  و بین المللی‌ نیز پاسخ داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید