Performancing Metrics

تجهیز حدود ۱.۵ میلیون واحد به فیبر نوری تا آخر امسال | اتاق خبر
کد خبر: 392613
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1396 - 09:03
مدیر مخابرات منطقه تهران خبر داد
مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به تجهیز مناطق هفت‌گانه تهران به فیبر نوری با پروژه اتصال فیبر نوری به منازل، از تجهیز یک میلیون و ۴۵۰ هزار نقطه دیگر در سال ۱۳۹۶ بر اساس نیاز و درخواست مشترکان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامرضا عرب‌هاشمی با بیان اینکه تهران یکی از هشت شهری هست که در حال حاضر و با اجرای تانوما (تار نوری مخابرات ایران) به فیبر نوری مجهز شده است، درباره شرایط این قابلیت برای مناطق تهران گفت: مخابرات تهران در مناطق هفت‌گانه تلفنی (۲ الی ۸) نزدیک به ۲۵۰ هزار اماکن مسکونی، تجاری، صنعتی و دانشگاهی را پوشش داده است. در سال ۱۳۹۶ بناست یک میلیون و ۴۵۰ هزار مورد به این نقاط اضافه شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مناطق هفت‌گانه تهران این ظرفیت‌سازی را انجام دادیم. کاربران اکنون می‌توانند به پورتال مخابرات مراجعه کنند. شماره تلفن منزل یا محل کار خود را وارد کرده و استعلام این‌که امکانات فیبر نوری برای آنها وجود دارد یا خیر را بگیرند. در ادامه در صورتی که منطقه آنها تحت پوشش باشد، ثبت‌نام‌ انجام و مراحل تبدیل به فیبر نوری طی می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه تهران در پاسخ به اینکه آیا درخواست تبدیل کابل مسی به فیبر نوری برای کابران هزینه خواهد داشت، توضیح داد: هزینه جدایی برای این قابلیت نباید بپردازند اما زمان انعقاد قرارداد بر اساس طرح‌هایی که ارائه شده، هزینه خواهد داشت. بسته‌های اینترنتی متعددی در پورتال مخابرات موجود است و کاربران می‌توانند هر کدام از این بسته‌ها را خریداری کنند.

عرب‌هاشمی درباره کاربرانی که منطقه آنها تحت پوشش فیبر نوری قرار ندارد و نحوه درخواست برای فیبر نوری اظهار کرد: اگر کاربران با مراجعه به پورتال مشاهده کنند که تحت پوشش فیبر نوری نیستند باید به مخابرات منطقه مراجعه کرده و درخواست دهند تا در نوبت قرار بگیرند. طراحی ما بر اساس نیاز کاربران خواهد بود. ما دیتابیس را جمع‌آوری می‌کنیم و همه می‌توانند در اولویت توسعه باشند.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۳۵۰۰ نقطه در سال ۱۳۹۵، ارتباط XFTT برقرار شده است و اکنون از این سرویس بهره‌مندیم، درباره زمان تجهیز سایر مناطق تهران به فیبر نوری توضیح داد: اگر تعداد خانوارها را محاسبه کنیم، حدود پنج میلیون خانوار مسکونی در تهران داریم. برای پوشش دادن اینها باید بنا به اولویت، فازبندی کنیم و به تفکیک فازبندی جلو برویم. فاز اول ما حدود ۲۵۰ هزار واحد بود. در فاز دوم که سال ۱۳۹۶ انجام می‌شود؛ یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد اضافه خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به لزوم در اختیار داشتن منابع و تقاضای مشترکان برای توسعه فیبر نوری منازل اظهار کرد: قطعا این توسعه نیازمند منابع است. به تناسبی که ما منابع در اختیار داشته باشیم توسعه را انجام می‌دهیم. حوزه تجاری ما نقطه‌یابی می‌کند. اماکن تجاری، صنعتی، دانشگاهی، برج‌های مسکونی در اولویت هستند. باید برای سرویس فیبر نوری تقاضا وجود داشته باشد. چون سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و پشت‌بند این سرمایه‌گذاری باید تقاضایی باشد که بتوانیم از محل سرویس منابع را تامین کنیم.

مرحله نخست گسترش شبکه دسترسی به فیبر نوری (FTTH) در منازل تحت عنوان (تانوما) توسط شرکت مخابرات ایران در روز چهارم اردیبهشت افتتاح شد. اینترنت پرسرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و ۴K، بانکداری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش و پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا از جمله سرویس‌های قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فیبر نوری است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید