Performancing Metrics

دستگاه‌های نظارتی مقصر بازار آشفته گوشت‌ هستند | اتاق خبر
کد خبر: 392819
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1396 - 09:13
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده شرایط ایجاد شده برای بازار گوشت را ناشی ازضعف سیستم‌های نظارتی عنوان کردوگفت:صادرات دام۶ماه است متوقف شده و با مازاد دام در واحدهای پرواربندی مواجهیم.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، منصور پوریان شرایط پیش آمده برای بازار گوشت را ناشی از ضعف سیستم‌های نظارتی و بازرسی عنوان کرد و  اظهارداشت: این دستگاه‌ها و سیستم‌ها باید هر چه سریع‌تر برای کنترل شرایط پیش آمده اقدام کنند، البته در حال حاضر نیز دستگاه‌های مذکور، متخلفان را جریمه می‌کنند اما چون روند رسیدگی به پرونده‌ها  طول می‌کشد، افراد متخلف هم از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی حدود ۶ ماه است که صادرات دام زنده از کشور را متوقف کرده و اجازه صادرات به صادرکنندگان نمی‌دهد، افزود: از بهمن ماه سال گذشته صادرات ما متوقف شده است علاوه بر این روز به روز به حجم واردات افزوده می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور ادامه داد: همچنین ما با مازاد تولید به صورت انبوه در اکثر واحدهای پرواربندی مواجه هستیم.

پوریان در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه وقوع سیل در برخی نقاط کشور سبب گرانی گوشت گوسفندی شده است، تصریح کرد: مطرح کردن این مباحث نوعی خود فریبی است، سیل هیچ تاثیری در بازار ندارد، این‌ها همه بهانه‌ است، علت این گرانی بازار بازی موجود در سیستم نهایی است و تنها کسی که از این مساله سوءاستفاده می‌کند دلال دام و دلال گوشت است.

وی اضافه کرد: سیستم نظارت پویایی وجود ندارد که بر این مسائل نظارت دقیق داشته باشد، بنابراین گرانی گوشت یک گرانی کاذب است سیستم دلالی با استفاده از ضعف از دستگاه‌های نظارتی نهایت استفاده را می‌برند.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید