Performancing Metrics

در برداشت از پارس جنوبی با قطر برابر شدیم | اتاق خبر
کد خبر: 392919
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1396 - 21:09
مدیرعامل شرکت ملی نفت مطرح کرد؛
رئیس هیات مدیره شرکت ملی ایران گفت: برای توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی، نیازمند ۳۰ میلیارد دلار سرمایه جدید هستیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی کاردر، رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: سال های سختی را در صنعت نفت گذراندیم، البته شاهد دستاوردهای عظیمی از جمله افتتاح پنج فاز پارس جنوبی بودیم، به این ترتیب در میزان برداشت از میدان گازی پارس جنوبی، با قطر برابر شدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم سالهای باقیمانده را در نیمه دوم ۹۶ یا اوایل سال ۹۷ تکمیل و به بهره برداری برسانیم که این سالهای باقیمانده، شامل فاز ۱۳، ۱۴ و ۲۰، ۲۴ می شود. برای دستیابی به چنین تحولی، نیاز به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه جدید هستیم؛ البته سازندگان تجهیزات صنعت نفت در داخل ایران، رشد مطلوبی را تجربه کردند؛ این در حالی است که ارتباط بین صنعت و بخش دانشگاهی نسبت به گذشته، بهبود یافته؛ به نحوی که بسیاری از دانشگاهیان در حوزه های مختلف صنعت نفت به خصوص پارس جنوبی، ایده های مختلفی را مطرح کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه پیش بینی می کنیم فاز ۲ و ۳ پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان سال ۹۶ تکمیل و به بهره برداری برسند، گفت: البته این زمان را تا نیمه اول سال ۹۷ نیز، ارزیابی کرده ایم که پس از این پروژه، طرح توسعه ای مجموعه پالایشگاه های سیراف در نظر داریم.

کاردر اظهار داشت: در بخش تولید نفت خام به ظرفیتی معادل چهار میلیون بشکه در روز رسیده ایم.

رئیس هیئت مدیره شرکت نفت با بیان اینکه برنامه های بعدی شرکت ملی نفت در زمینه تولید نفت و ازدیاد برداشت بستگی به وضعیت قراردادهای جدیدی نفتی IPC دارد، گفت: تاکنون تفاهم نامه های امضا شده محدود به  MOV  بوده است که  پس از امضای تفاهم نامه بازه زمانی شش ماهه ای را برای این شرکت ها به منظور ارائه پروپزال در نظر گرفته ایم.

وی افزود: تمام تفاهم نامه ای امضا شده بین ایران و کشورهای مخلتف از شرکت های معتبر بین المللی بوده است.

کاردر در ادامه با تاکید بر اینکه شرکت نفت در تمامی پروژه های مطالعاتی خود تلاش کرده است تا گروه های دانشگاهی را با خود همراه کند، تصریح کرد: برای به ثمر نشستن تفاهم نامه های MOV بازه زمانی ۶ تا ۸ ماهه ای را در نظر گرفته ایم.

به گفته کاردر، وزارت نفت در دوران پسابرجام شاگرد اول بوده است این در حالی است که تلاش می کنیم در ادامه نیز شاگرد اول باقی بمانیم.

او تصریح کرد: به جرأت می توان گفت در منطقه آزادگان جنوبی با بیشترین تعداد دکل حفاری در حال فعالیت هستیم. این در حالی است که بر اساس قانون برای پرداخت بدهی هایمان مجاز به انتشار اوراق قرضه هستیم که عمده آن به منظور پرداخت بدهی های قبل مصرف می‌شود. این در حالی است که مدل جدیدی برای پرداخت بدهی هایمان نداریم.

وی افزود: در مورد میزان اوراق قرضه منتشر شده نیز باید گفت ۳ میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر می کنیم تا زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید