Performancing Metrics

افزایش 30 درصدی تولید نفت میدان های مشترک با عراق در دولت یازدهم | اتاق خبر
کد خبر: 392950
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396 - 17:26
یک مسوول صنعت نفت:
یک مسوول صنعت نفت گفت: میزان تولید نفت از میدان های مشترک با عراق ، واقع در غرب کشور و در مناطق زیر مجموعه 'شرکت نفت مناطق مرکزی' در دولت یازدهم 30 درصد افزایش یافت.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «احمد رجبی» مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی امروز (یکشنبه) در نشست خبری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت افزود: آبان، نفتشهر، پایدار غرب و دهلران از جمله این میدان های مشترک هستند.

وی به مذاکره با عراق برای توسعه و براشت مشترک از میدان های نفتی اشاره کرد و گفت: مذاکره با عراق به دلیل بحران داعش حدود چهار سال قبل متوقف شده بود اما به تازگی قرار است این مذاکرات از سرگرفته شود.

وی افزود:قرار است برای میدان های در حال فعالیت و نیز میدان های در حال توسعه این هماهنگی انجام شود.

این مسوول صنعت نفت گفت: تاکنون هشت تفاهمنامه با شرکت های بین المللی برای مطالعه میدان های نفتی امضا شده است که از جمله آنها می توان به شرکت هایی از اتریش، روسیه، لهستان، مالزی، تایلند و آلمان اشاره کرد.

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی افزود: شرکت های او.ام.وی اتریش و وینترسال آلمان طرح های فنی خود را ارایه کرده اند که شرکت ملی نفت در حال بررسی و تصمیم گیری درباره آنهاست.

وی با بیان این که شرکت نفت مناطق مرکزی، مهم ترین شرکت تولید کننده گاز از خشکی در کشور است، افزود: ظرفیت تولید نفت مناطق مرکزی کشور روزانه 208 هزار بشکه و تولید گاز 280 میلیون مترمکعب در روز است.

رجبی ادامه داد: برای اجرای طرح های توسعه میدان های نفت و گاز کشور تاکنون بسته های سرمایه گذاری به ارزش 8.5 میلیارد دلار تعریف شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید