Performancing Metrics

گران‌تر بودن محصولات ساخت داخل هزینه قطع وابستگی است | اتاق خبر
کد خبر: 393484
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1396 - 21:20
مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:
مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اگر محصولات ساخت داخل گران‌تر از مشابه خارجی خود هم باشند، باید بدانیم این هزینه قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی در کشور است و نباید مسئول و متولیان امر از زاویه قیمت به آن نگاه کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر حمید دریس در آیین رونمایی از دستگاه "اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام" که امروز، (چهارشنبه، 27 اردیبهشت) در پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کاری که اکنون در پارک علم و فناوری و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال انجام است، رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است. ما در حوزه صنعت نفت در این شرکت از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: وابستگی بخش زیادی از تکنولوژی‌های ما به خارج از کشور، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان رفع می‌شود و ما قدر و منزلت این حرکت‌ها را می‌دانیم؛ زیرا زمانی که با تحریم روبرو بودیم، برای تأمین تجهیزات موردنیاز خود با مشکلات زیادی مواجه شدیم.

مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی ادامه داشته باشد، حتماً باید تکنولوژی موردنیاز در داخل کشور ساخته شود که اکنون این کار در بخش‌های مختلفی در حال انجام است. بخش عمده‌ای از کار و تکنولوژی موردنیاز در مدیریت فنی این شرکت را می‌توان با ایجاد بستری از طریق ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرد و وابستگی به خارج را کاهش داد.

دریس خطاب به مسئولان و متولیان امر با بیان اینکه تاکنون اغلب محصولات ساخت داخل نسبت به مشابه خارجی خود ارزان‌تر بوده‌اند، عنوان کرد: حتی اگر این محصولات گران‌تر هم باشند، باید بدانیم این هزینه قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی در کشور است و نباید مسئول و متولیان امر از زاویه قیمت به آن نگاه کنند.

وی عنوان کرد: من هر موقع در چنین جمع‌هایی که اغلب جوان هستند، قرار گرفتم و گزارش‌ها را دیدم به وجد آمدم و سعی کرده‌ام هر کاری که می‌توانم باوجود مشغله‌های کاری زیاد انجام دهم و اگر موضوعاتی وجود دارد که به مدیریت فنی شرکت مربوط نمی‌شود، بازهم می‌توانید از طریق ما اقدام کنید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید