Performancing Metrics

غلبه عرضه بر تقاضا در داد و ستد امروز بورس | اتاق خبر
کد خبر: 393720
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 16:16
امروز غلبه عرضه بر تقاضا بر تعداد زیادی از نمادهای بورسی سبب کاهش قیمت پایانی آن‌ها شد. همچنین شاخص کل بازده نقدی حدود ۷۰ واحد افت کرد و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۲۷ واحدی مواجه شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز در گروه خودرو غیر از تعداد اندکی از نمادها باقی نمادها،  در قیمت آخرین معامله و هم در قیمت پایانی شرایط کاهشی را تجربه کردند. در برخی از نمادهای این گروه شاهد صف فروش بودیم. تعداد دیگری نمادها نیز کفه عرضه نسبت به تقاضا سنگینی می‌کرد و این شرایط باعث ریزش قیمت سهم‌ها شد.

در گروه سیمانی‌ها نماد تامین ماسه ریخته‌گری با پنج درصد کاهش در قیمت آخرین معامله روبه‌رو شد و در قیمت پایانی نیز افت پیدا کرد. در این نماد امروز شاهد صف فروشی با حجم بیش از یک میلیون سهم بودیم. همچنین در گروه رایانه همه نمادها به جز یک نماد با افت در قیمت معامله و آخرین قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای امروز نیز همچون روز گذشته شرایط قیمت سهم‌ها کاهشی بود. در گروه کانه‌های فلزی نیز علی‌رغم رشد اندک تعدادی از نمادها چند نماد روند کاهشی را تجربه کردند. همچنین در گروه قند و شکر به جز چهار نمادی که مقداری رشد کردند باقی نمادها در کانال کاهشی قرار گرفتند.

از امروز دوره معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی شرکت ایران ترانسفو در نماد هتراس ۶۰۸ با سررسید آبان‌ماه ۱۳۹۶ آغاز شد. خرید اوراق اختیار فروش تبعی برای همه کدهای معاملاتی موجود در سامانه از جمله حقیقی، حقوقی، صندوهای سرمایه‌گذاری و سبدگردانی‌ها مطابق با سقف اعلامی مجاز اعلام شده است.

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران حدود ۷۰ واحد افت کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۱۲۴ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۵ واحد افت در تراز ۱۷ هزار و ۶۰۶ واحدی ایستاد. شاخص آزاد شناور و شاخص بازار اول نیز هر کدام به ترتیب ۵۳ و ۱۵۹ واحد افت کردند، اما شاخص بازار دوم با رشد ۴۷۸ واحدی مواجه شد.

در معاملات امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۷۸ واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. همچنین نمادهای پتروشیمی جم، شرکت ارتباطات سیار ایران و بانک خاورمیانه نیز سعی کردند نگذارند تا نماگر بازار سرمایه بیش از این پایین بیاید. در طرف مقابل نماد پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۵۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۹۶۶ نوبت دادوستد بود.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به دادوستدهایی در نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، لیزینگ رایان سایپا، ایرانسفو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی کرمانشاه اشاره کرد.

به‌طور نمونه در نماد لیزینگ سایپا ۴۵ میلیون سهم به ارزش هشت میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد. همچنین این معاملات درون گروهی سبب شد تا نماد سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.

آیفکس نیز امروز ۱.۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۲۸.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۰۸ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷ هزار و ۹۷۹ نوبت دادوستد بود.

در ساعاتی از امروز سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بار دیگر از دسترس کاربران خارج شد و اطلاعات سهم ها قابل مشاهده نبود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید