Performancing Metrics

تحولات قیمتی ۱۱ کالای اساسی | اتاق خبر
کد خبر: 393724
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 17:18
تغییرات قیمت کالاهای اساسی خوراکی در هفته اخیر نشان می‌دهد که تخم‌مرغ بالاترین میزان افزایش قیمت را به خود اختصاص داده و تنها قیمت روغن نباتی ثابت مانده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به ۲۲ اردیبهشت ماه امسال قیمت هشت کالا افزایش داشته و دو کالا ارزان شده است.

بر این اساس در گروه لبنیات که با رشد یک دهم درصدی قیمت همراه بوده، ماست غیرپاستوریزه ۱.۷ درصد گران شده و بهای سایر اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است. همچنین تخم‌مرغ ۳.۱ درصد نسبت به هفته ماقبل گران شده اما تا ۱۹.۴ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل کاهش قیمت دارد.

همچنین در گروه برنج و حبوبات قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بود، اما برنج داخلی درجه یک نیم درصد کاهش داشت. برنج درجه دو نیز ۰.۶ درصد گران شد. در گروه حبوبات هم همه اقلام بین ۰.۴ تا ۶.۴ درصد افزایش قیمت دارد.

بنابراین گزارش، در هفته سوم اردیبهشت ماه قیمت میوه‌های تازه تا ۱.۶ درصد گران و سبزیجات نیز تا ۲.۱ درصد ارزان شد.

در مورد گوشت قرمز باید یادآور شد که افزایش ۱.۷ درصدی قیمت رخ داده و هر کیلو گوشت گوسفند تا ۴۳ هزار و ۶۵۰ و گوشت گاو و گوساله تا ۳۷ هزار و ۴۵۰ تومان فروش رفت. گوشت مرغ هم که رشد دو درصدی برای آن ثبت شده و هر کیلو ۶۵۷۰ تومان قیمت خورده است.

بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته مورد بررسی قند و شکر تا ۰.۳ درصد، چای ۰.۸ درصد گران شد و روغن نباتی با ثبات قیمت همراه بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید