Performancing Metrics

انتقاد شدید ایران از مواضع مداخله‌جویانه، مخرب و تنش‌زای آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 393726
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 17:50
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای تکراری و مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا در عربستان، این مواضع را مداخله‌جویانه، تکراری و مملو از ادعاهای بی پایه علیه کشورمان عنوان کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی گفت: کمتر از ۴۸ ساعت بعد از برگزاری شکوهمند دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که مردم بزرگ، قدرشناس و غیرتمند ایران در داخل و خارج از کشور با شرکت گسترده خود در انتخابات یک بار دیگر پایبندی خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران به اثبات رساندند، رییس‌جمهور آمریکا در سخنانی مداخله‌جویانه، تکراری و مملو از ادعاهای بی‌پایه علیه کشورمان تلاش کرد بار دیگر با ترویج ایران‌هراسی و در تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران، کشورهای منطقه را به خرید هرچه بیش‌تر تسلیحات آمریکایی تشویق کند.

قاسمی با انتقاد شدید از مواضع فریب‌کارانه، اظهارات مداخله‌جویانه و اقدامات مخرب و تنش‌زای مقامات دولت جدید آمریکا که با هدف مقابله با حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در کشورهای منطقه و تثبیت موقعیت و برتری رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه به جای اتکا به توان مردمی خود و ظرفیت‌های همکاری منطقه‌ای، دل در گرو حمایت قدرت‌های بزرگ بسته‌اند و زمینه‌های تضعیف و تخریب زیرساخت‌های حیاتی کشورهای منطقه را فراهم می‌آورند که از آن جمله می‌توان به وضعیت اسفناک یمن و نابودی زیرساخت‌های سوریه توسط جریانات تروریستی تکفیری اشاره کرد.

وی با یادآوری مواضع تبلیغاتی دولت‌مردان آمریکایی مبنی بر نادرست بودن مداخله دولت‌های قبلی آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه، نقش دولت قبلی آمریکا در ایجاد و پرورش جریانات تکفیری ـ تروریستی از جمله داعش؛ از دولت آمریکا خواست از سیاست جنگ افروزی، مداخله‌گری، ایران‌هراسی و فروش سلاح خطرناک و بی‌فایده به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.  

قاسمی اضافه کرد: متاسفانه با سیاست‌های خصمانه و تهاجمی دولت‌مردان آمریکا شاهد تقویت مجدد گروه‌های تروریستی در منطقه و اشتباه محاسبه دیکتاتوری‌های حامی این گروه‌ها در منطقه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به سیاست تجاری‌سازی امنیت از سوی دولت جدید آمریکا و فاکتورکردن خدمات امنیتی گفت: دولت‌های منطقه نیز بهتر است بجای هزینه کردن میلیاردها دلار از ثروت مردم خود در ازای حمایت‌های موهوم آمریکا، به فکر ثبات و رفاه و آرامش و آسایش واقعی مردم از طریق احترام به حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و صرف این مبالغ هنگفت در امور توسعه و همکاری سازنده منطقه‌ای باشند.

قاسمی افزود: جای تعجب است کشوری ایران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند که خود ده‌ها سال است با حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی در سرکوب ملت مظلوم فلسطین شریک بوده و در چند سال اخیر نیز با تسلیح برخی رژیم‌های عربی در منطقه خلیج فارس در کشتار مردم بی‌دفاع یمن مشارکت داشته است.

وی تاکید کرد: پشتیبانی آمریکا و شرکایش در منطقه از تروریست‌ها به نحوی آشکار است که فرار به جلو و متهم کردن دیگران به حمایت از تروریزم دیگر خریداری ندارد و مردم منطقه به روشنی دریافته‌اند که اگر منابع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی قطع شود این تروریست‌ها به آسانی قلع و قمع می‌شوند و دلیل مقاومت آنها تا کنون چیزی نیست جز تداوم حمایت‌هاس این کشورها از تروریست‌ها.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: آمریکا و شرکایش در منطقه باید بدانند که امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت مردمسالار، با ثبات و مقتدر که از حمایت‌های مردمی بهره می‌برد منادی صلح، آرامش و حسن همجواری در منطقه و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در جهان است و با لفاظی‌های این کشورها مسیر خود را تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید