Performancing Metrics

توزیع ۳۰ هزارتن برنج برای تنظیم بازار ماه رمضان | اتاق خبر
کد خبر: 393777
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1396 - 19:21
معاون حجتی اعلام کرد؛
معاون وزیرجهاد از توزیع ۳۰ هزار تن برنج با قیمت ۲۷۰۰ تومان در قالب طرح ضیافت برای تنظیم بازار ماه رمضان خبر داد و گفت: توزیع کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یزدان سیف تاکید کرد: با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و روغن در کشور، بابت میزان توزیع و تنظیم بازار این کالاها در ایام ماه مبارک رمضان هیچگونه مشکلی نداریم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار و تأمین نیاز مصرفی مردم در ایام ماه مبارک رمضان، توزیع کالاهای اساسی برنج و شکر  با قیمت مصوب از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در سراسرکشور شروع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

یزدان سیف اعلام کرد: همچون سنوات گذشته، برای تنظیم بازار برنج در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور حفظ ثبات قیمت‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی سودجویان و دلالان، مقدار ۳۰ هزار تن برنج در شبکه‌ی توزیع تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۲۷۰۰ تومان برای مصرف کنندگان، تحت عنوان طرح ضیافت توزیع می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:  بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازارکشور مقدار ۲۰ هزار تن شکر سفید اعلا با توجه به افزایش مصرف شکر در این ایام، به قیمت ۲۸۵۵ تومان برای مصرف کننده نهایی توسط این شرکت در سراسر کشور توزیع می‌شود.

سیف افزود: همچنین مقدار ۳۰ هزار تن شکر با قیمت مصوب ۲۵۲۰ تومان به صنف و صنعت مرتبط شامل: شیرینی پزها و زولبیا پزها، برحسب میزان ظرفیت تولیدی آنها، از طریق عرضه در بورس و صدور حواله توسط شرکت  فروخته خواهد شد، تا شاهد ثبات قیمت در بازار این کالاها هم باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انتشار برخی اخبار غیرواقعی در زمینه کمبود و کاهش موجودی برنج کشور تأکید کرد: در حال موجودی برنج این شرکت مناسب است وما توزیع را آغاز کرده‌ایم اما در حال حاضر خریدار ندارد؛ به علاوه اینکه مقدار ۱۰۰ هزارتن برنج خریداری شده از خارج هم بارگیری شده و به زودی وارد بنادر کشور می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران انتشار اینگونه خبرهای غیر واقعی را در راستای منافع دلالان و سودجویان برشمرد.

سیف تصریح کرد: بعضی رسانه‌های خبری، بدون علم و اگاهی  وبدون در نظر گرفتن منافع ملی، اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی در رابطه با  عدم تکافوی کالاهای اساسی کرده‌اند، که متاسفانه حاصلی جز تشویش اذهان مردم عزیز و التهاب در بازار ندارد و نهایتاً دود این اقدام آنها به چشم اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه می‌رود و سود آن را دلالان و سودجویان می‌برند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید