Performancing Metrics

پیش‌بینی کد اشتغال برای هر ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 393831
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 10:19
برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی، تعریف کد اشتغال برای ایرانیان، تقسیط مالیات ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط در سال گذشته و پیش‌بینی مشوق‌های مالیاتی برای شرکتهای تعاونی از مهمترین اخبار هفته جاری بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این هفته رویکرد سیاست اشتغال وزارت کار در سال ۹۶ از سوی معاون اشتغال وزیر کار اعلام شد.

عیسی منصوری تاکید کرد: سیاستهای اشتغال در سال ۱۳۹۶ بر مبنای حوزه‌ها و رسته‌های شغلی دنبال می‌شود و وزارت کار هماهنگی بین دستگاهی را برای اولویت بندی رسته‌های شغلی در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، وزارت کار درصدد شناسایی ظرفیتهایی است که بتواند اشتغال بالایی را رقم بزند به همین منظور روی رسته شغل‌هایی مانند پوشاک یا فناوری اطلاعات متمرکز شده است.

به اعتقاد معاون وزیر کار، برای توسعه اشتغال حمایت دولت از بخش خصوصی لازم است و برای آنکه نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم کاهش یابد دست کم باید سالی ۹۸۰ هزار شغل ایجاد شود.

برگزاری یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر سال ۹۵ از جمله رویدادهای این هفته بود.

در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر ملی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تصویب کلیات لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و تاکید کرد که در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم گزارش ایجاد اشتغال و به بار نشستن طرح‌های وزارت کار را ارائه خواهیم کرد.

وی وجود بخش‌های صنعت سیمان، ‌ نفت و پتروشیمی را برای اقتصاد کشور لازم دانست اما تاکید کرد که مسیر رشد وبهره‌وری اقتصاد ایران از کارآفرینی و نوآوری می‌گذرد.

ربیعی از تعریف کد اشتغال برای ایرانی‌ها خبر داد و گفت:‌ مصمم هستیم بر اساس مهارتی که هر فرد دارد یک کد اشتغال برای او تعریف کنیم. با کد اشتغال می‌توانیم علاوه بر سیاستگذاری بازار کار، اشتغال هر ایرانی را رصد کنیم که با توجه به زمانبر بودن طرح باید همه ابعاد و جوانب کار دیده شود.

وزیر کار همچنین استراتژی توانمندسازی گروه‌های کم درآمد و دهک‌های پایین اجتماع را به عنوان یکی از رویکردهای وزارت کار نام برد و گفت: در تلاشیم تا کسانی که قادر به توانمند شدن نیستند را از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی توانمند کنیم تا به شکل پاره وقت مشغول فعالیت شوند و بخشی از حقوق آنها را می‌پردازیم تا از حداقل حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

خبر دیگر این هفته مربوط به اعمال تخفیف‌های مالیاتی برای تعاونی‌ها بود.

در هفته‌ای که گذشت رییس سازمان امور مالیاتی از پیش بینی معافیتهای مالیاتی برای تعاونی‌ها از جمله معافیت از پرداخت مالیات حق تمبر و حق ثبت خبر داد و گفت: شرکتهای تعاونی امتیازی نسبت به سایر شرکتها دارند و آن تخفیف در نرخ معافیت مالیاتی تا سقف ۲۵ درصد است که درآمد مشمول مالیات ابرازی شرکتهای تعاونی مشمول ۲۵ درصد تخفیف می‌شود.

وی از تقسیط پلکانی مالیات ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط در سال گذشته که دریافت تسهیلات بانکی آنها به دلیل بدهی مالیاتی دچار مشکل شده بود خبر داد و گفت که تعداد این واحدها به ۱۰ هزار واحد افزایش می‌ِیابد.

رییس سازمان امور مالیاتی همچنین از پیش بینی معافیت مالیاتی ۱۰ ساله برای واحدهای مستقر در مناطق محروم، معافیت مالیاتی ۱۳ ساله برای واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی و معافیت مالیاتی موسسان شرکتهای دانش بنیان تا ۱۵ سال خبر داد.

به گفته تقوی نژاد در حال حاضر سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی ۸ درصد است که در افق برنامه ششم توسعه باید به ۱۱ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید