Performancing Metrics

فیبر نوری به یک میلیون منزل و محل کار می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 393846
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 15:09
وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتخاب خوزستان به‌عنوان نخستین استان کشور در ایجاد فیبرنوری خانگی، گفت: این امر می‌تواند موجب تحول اقتصادی منطقه آزاد اروند و آبادان و خرمشهر شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود واعظی امروز در حاشیه افتتاح نخستین لینک فیبر نوری خانگی در آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این سفر دو افتتاح بزرگ داریم که شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای همراه، شرکت ارتباطات زیرساخت و منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری‌های خوبی در آن‌ها انجام داده‌اند.

وی افزود: برای افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند، بیش از  ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. امروز همچنین مرکز ان‌آی‌ایکس (NIX) و گیت بین‌الملل اهواز افتتاح می‌شوند.

وی گفت: اخیرا در شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفته‌ایم که فیبر نوری را به محل کار، منازل و بخش‌های اقتصادی کشور ببریم. خوزستان و شهر آبادان برای اجرای این طرح به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند و اولین خانه‌ای که این فناوری در آنجا برقرار شد، خانه یک شهید است که این امر مایه افتخار و برکتی برای برنامه‌های ما در ایجاد فیبر نوری در یک میلیون مکان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: دلیل انتخاب منطقه آزاد اروند برای برقراری فیبر نوری این است که این امر می‌تواند تحولی در اقتصاد منطقه آزاد و اقتصاد خود منطقه ایجاد کند. امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم حتی برای یک گام رضایت مردم منطقه را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه هرچند در تهران هستیم اما هربار می شنویم که مردم خوزستان با ریزگردها مواجه شده‌اند ناراحت می‌شویم، ادامه داد: دولت در سال گذشته بودجه خوبی برای بحث ریزگردها اختصاص داد و آنچه مربوط به کانون‌ها و عوامل داخلی ریزگردها در ایران است قطعا تلاش می‌شود که با سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی شرکت‌های مختلف برطرف شود.

واعظی افزود: بخشی از عوامل پدیده ریزگردها در خوزستان مربوط به کشور عراق است که در این راستا مذاکراتی با کشور عراق انجام و قول‌ها و تعهداتی از سوی کشور عراق داده شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که پدیده ریزگردها کاملا مهار شود وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی این است که توسعه خوزستان را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشارکت بالای مردم خوزستان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت مسئولیت دولت یازدهم را در سه ماهه باقی‌مانده عمر خود و مسئولیت دولت دوازدهم را مضاعف می‌کند تا بیشتر به مردم فهیم خوزستان خدمت کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید