Performancing Metrics

خدمات اپراتورها در آبادان و خرمشهر جزو خدمات تراز اول دنیاست | اتاق خبر
کد خبر: 393853
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 16:58
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: امروز خدماتی که در شهرهای آبادان و خرمشهر توسط اپراتورها به مردم ارائه می‌شود، جزو خدمات پیشرفته و تراز اول دنیا است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رسول سراییان در آیین افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند که امروز (پنج‌شنبه، ۴ خردادماه) در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در بهمن ماه سفری به شهر آبادان داشتیم و هدفگذاری شد تا زیرساخت‌های ارتباطی دو شهر آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند برای تبدیل  به منطقه هوشمند آماده شود. این کار با اقداماتی که انجام گرفت، اکنون میسر شد و امروز شاهد افتتاح پروژه‌های زیرساختی در این مناطق هستیم.

وی افزود: بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری احداث شده و در کنار آن شبکه وایفای عمومی نیز برای این شهرها فراهم شده است و به مرور زمان در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت.

سراییان تصریح کرد: این بستر ارتباطی برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات  فراهم شده و کار بزرگی است که در فرصتی کوتاه توانستیم آن را رقم بزنیم. امروز خدماتی که در شهرهای آبادان و خرمشهر به مردم توسط اپراتورها ارائه می‌شود، جزو خدمات پیشرفته و تراز اول دنیا است. 

وی عنوان کرد: همه اپراتورهای تلفن همراه به ارائه نسل‌های ۳ و ۴ ارتباطات برای مردم خرمشهر و  آبادان می‌پردازند و در این زمینه مردم این شهرها از پیشرفته‌ترین امکانات استفاده می‌کنند.

سراییان بیان اینکه جزو کشورهایی قرار گرفته‌ایم که توانسته‌اند فیبر نوری را در منازل برقرار کنند، اظهار کرد: امروز شرکت مخابرات ایران این افتخار را دارد که شهرهای آبادان و خرمشهر جزو اولین شهرهایی باشند که سرویس فیبر نوری منازل در آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسد که این به معنای آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتباطاتی است که بر بستر آن‌ها می‌توان شهر هوشمند را اجرایی کرد.

وی گفت: این خدمت از جامعه مخابرات ایران و با همکاری منطقه آزاد اروند شکل گرفته است و آن را به همه مردم تقدیم می‌کنیم.

سراییان خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که بستر و زیربساخت‌های ارتباطی که در کشور فراهم شده است، جزو پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین زیرساخت‌ها در دنیا است و امیدواریم مردم و شرکت‌ها بتوانند با بهره‌بردای از زیرساخت‌ها، تولید و اشتغال را در کشور رقم بزنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با همکاری که با منطقه آزاد داشتیم، قرار است در شهرک صنعتی خرمشهر بستر فیبر نوری ایجاد شود. همچنین توسعه فیبر نوری در منازل آبادان و خرمشهر را در دستور کار داریم. 

سراییان بیان کرد: زیرساخت‌های ارتباطی که در خوزستان فراهم شده، اگر بهتر از سایر نقاط کشور نباشد، کمتر نیست و اقدامات بسیار خوبی در بخش زیرساخت‌های ارتباطی استان خوزستان انجام گرفته است.

همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار تفاهم‌نامه در حوزه ارتباطات و فناوری در آبادان به امضا رسید. 

ظهر امروز ( پنج‌شنبه، چهارم خردادماه) تفاهم‌نامه سه‌جانبه ایجاد فیبر نوری در منطقه بریم آبادان میان شرکت مخابرات خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و پالایشگاه آبادان و همچنین تفاهم‌نامه ایجاد دانشگاه علمی کاربردی مخابرات در منطقه آزاد میان سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت مخابرات خوزستان و موسسه آموزشی آفتاب جنوب امضا شد.

 همچنین با حضور وزیر ارتباطات، استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان تفاهم‌نامه چهارجانبه هوشمندسازی مدارس بین معاونت پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ، شرکت مخابرات خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند و تفاهم‌نامه خانه‌های هوشمند و ارایه خدمات سلامت در بستر فیبر نوری میان دانشگاه شهید چمران اهواز، جمعیت هلال احمر خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت مخابرات خوزستان به امضا رسید.

استاندار خوزستان نیز گفت: با راه‌اندازی پنجمین مرکز ارتباطات بین‌الملل اینترنت کشور ( GW) در اهواز، خوزستان علاوه بر اتصال به دیتای جهانی، ارتقا و رشد جدی و خوبی در حوزه ارتباطات خواهد داشت که بسیاری از استان‌های توسعهگیافته از آن محروم هستند.

غلام‌رضا شریعتی امروز (پنج‌شنبه، 4 خردادماه) در حاشیه افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند در آبادان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباطات یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه است و هرچه پیشرفت در این زمینه بیشتر باشد، زیرساخت‌های توسعه و رشد منطقه بیشتر فراهم است.

شریعتی تصریح کرد: با گستردگی بیشتر زیرساخت‌های ارتباطات، امکان ارائه خدماتی که قبلا به صورت عادی ارائه می‌شد، در حوزه ارتباطات بیشتر فراهم می‌شود؛ همچنین در حوزه ارتباطات می‌توان اشتغال‌زایی جدی ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: 18 ماه گذشته در سفر وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوزستان 18 تفاهم‌نامه کسب‌وکار و اشتغال‌زایی در حوزه ارتباطات، زیرساخت‌های ارتباطی، تولید محتوا و شتاب‌دهنده به امضا رسید و برخی از این تفاهم‌نامه‌ها اکنون عملیاتی و اجرایی شده و زمینه اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد کرده و زیرساخت‌هایی را گسترش داده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تحویل نخستین لینک فیبر نوری خانگی FTTH، صبح امروز در آبادان، بیان کرد: امید است این اقدام به کل استان تسری یابد. از وزیر ارتباطات قول گرفتیم که این اقدام در مرکز استان خوزستان یعنی اهواز نیز اجرایی شود تا خوزستان نماد استان توسعه‌یافته، مدرن و هوشمند باشد.

شریعتی گفت: خوزستان پنجمین استان کشور است که مرکز ارتباطات بین‌الملل اینترنت کشور ( GW) در آن راه‌اندازی شده است. با راه‌اندازی این مرکز خوزستان علاوه بر اتصال به دیتای جهانی، ارتقا و رشد جدی و خوبی در حوزه ارتباطات خواهد داشت که بسیاری از استان‌های توسعه‌یافته از آن محروم هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید