Performancing Metrics

صدور فاکتور در گمرک الکترونیکی شد | اتاق خبر
کد خبر: 393858
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1396 - 18:17
در راستای هوشمندسازی امور گمرکی؛
گمرک در راستای تکمیل هوشمندسازی امور گمرکی امکان ورود اطلاعات فاکتور در پنجره واحد تجارت فرامرزی را ایجاد کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، گمرک در راستای تکمیل هوشمندسازی امور گمرکی امکان ورود اطلاعات فاکتور در پنجره واحد تجارت فرامرزی را ایجاد کرد. بر همین اساس، با الکترونیکی شدن فاکتور، قابلیت صحت سنجی و تقاطع گیری اطلاعات به وجود آمده و امکان تشخیص هر گونه عدم تطبیق در اسناد وجود دارد.

 این اقدام گمرک به این معنا است که دیگر به مانند گذشته لازم نیست اسناد کاغذی مربوط به فاکتور بارگذاری شود و تمامی اظهارکنندگان باید در بخش اسناد ضمیمه، اطلاعات فاکتور (شماره و تاریخ فاکتور، پیش فاکتور، نام خریدار، نام فروشنده، اطلاعات شرکت حمل، اطلاعات بیمه، صاحب کالا و شماره اعتبار اسنادی و نوع معامله) را به صورت مجزا وارد سامانه کنند.

ثبت اطلاعات در سامانه امکان کنترل و تطبیق اسناد را ایجاد می کند و به مانند گذشته تطبیق اسناد زمان بر و طولانی نیست. اظهارکننده می تواند در هنگام ورود اطلاعات از صحت اطلاعات مطلع شود و با هوشمند سازی امکان خطای انسانی در ثبت اعداد و ارقام کاهش می یابد. از سوی دیگر، سنجش مغایرت ها برای گمرک به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که در هنگام تکمیل مشخصات خریدار (BUYER) باید اطلاعاتی از قبیل نام، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن، نام کشور و شهر و آدرس ثبت شود. اطلاعات فوق در خصوص فروشنده(SELLER) نیز به این ترتیب است.

در هنگام ثبت اطلاعات باید کرایه حمل مشخص شود و برای تکمیل اطلاعات بیمه شماره بیمه نامه و نوع آن لازم است. مشخصات صاحب کالا نیز به مانند مشخصات فروشنده و خریدار است. در ثبت شماره اعتبار اسنادی و نوع معامله (TERM OF PAYMENT) باید نوع معامله یعنی نحوه انتقال ارز، نوع ارز، شماره اعتبار اسنادی در فاکتور الکترونیک وارد شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید