Performancing Metrics

افت ۲۲۵ واحدی شاخص کل | اتاق خبر
کد خبر: 393936
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1396 - 15:36
در معاملات بورس تهران رخ داد
در اولین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته دماسنج بازار سرمایه ۲۲۵ واحد افت کرد و از کانال ۸۱ هزار واحدی خارج شد. اکثر نمادها امروز شاهد کاهش در قیمت پایانی بودند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۲۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۹۲۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۹۳ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۰۸ واحدی رسید.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور نیز پس از ۳۹۸ واحد افت در تراز ۸۸ هزار و ۳۵۹ واحدی ایستاد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۲۷ و ۶۶۰ واحد کاهش یافت.

در داد و ستدهای امروز تالار شیشه‌ای نماد فولاد مبارکه اصفهان با ۲۵ واحد تاثیر مثبت روی شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد خدمات انفورماتیک، شرکت ارتباطات سیار ایران و پتروشیمی خارک بیشترین نقش را در نوسانات سعودی شاخص بازار سرمایه داشتند.

در طرف مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۲ واحد تاثیر منفی روی شاخص سعی کرد دماسنج بازار سرمایه را پایین بکشد. پس از این نماد پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و ایران خودرو بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

امروز خودرویی‌ها در روند قیمت سهام‌شان شاهد افت بودند. نمادهایی همچون ایران خودرو، ‌سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن و مهرکام پارس بیش از یک درصد در قیمت پایانی افت کردند و معدود نمادهایی از این روند افت مصون ماندند.

در گروه فلزات اساسی نیز امروز شاهد افت در اکثر نمادها در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی بودیم. هر چند که تک سهم‌هایی مقداری در این گروه رشد کردند. علاوه بر این در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای نیز شرایط امروز کاهشی بود و تعداد زیادی از نمادهای این گروه در کانال افت قرار گرفتند. در گروه قند و شکر تعدادی از نمادها شاهد شرایط کاهشی و تعدادی نیز روند افزایشی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۵ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۶۶ میلیون و ۷۹۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۶۸۱ نوبت داد و ستد بود.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نماد سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پتروشیمی فجر، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران و تراکتورسازی ایران اشاره کرد.

همچنین بیشترین ارزش معامله نصیب نماد پتروشیمی فجر شد که در این نماد ۱۷ میلیون و ۹۴۰ سهم به ارزش نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. سرمایه‌گذاری گروه توسعه با داد و ستد ۵۰ میلیون سهم بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد.

آیفکس نیز امروز ۳.۴ واحد افت کرد و به رقم ۹۲۳.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۷۷۸ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید