Performancing Metrics

فروش هواپیمای تجاری به ایران تحت بازنگری است | اتاق خبر
کد خبر: 393972
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1396 - 11:34
وزیر خزانه‌داری آمریکا؛
وزیر خزانه‌داری آمریکا به کمیته‌ای در کنگره گفت که مجوز فروش هواپیمای تجاری به ایران تحت بازبینی قرار دارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، وزیر خزانه داری آمریکا استیون منوچین به کمیته ای در کنگره گفت مجوز فروش هواپیمای تجاری به ایران تحت بازبینی قرار دارد.

منوچین درحال پاسخ گویی به سوال پیتر رسکام، عضو کمیته راه ها و روش ها در جلسه ۲۴ می بود که با موضوع پیشنهادهای بودجه ای ۲۰۱۸ دونالد ترامپ برگزار شد.

روسکام مخالف سرسخت قرارداد خرید هواپیماهای تجاری ایران ایر با شرکتهای سازنده هواپیما است و در ابتدای سال لایحه‌ای ارائه کرد که رییس جمهور آمریکا را  ملزم می‌کرد هرگونه استفاده غیر قانونی از هواپیماهای تجاری برای فعالیت‌های نظامی را گزارش کند.

او به منوچین گفت: بوئینگ و ایرباس مصمم هستند علیرغم بدرفتاری‌های دولت ایران  به خطوط هوایی ایران هواپیما بفروشند و منوچین اختیارات قابل توجهی برای روبراه کردن این وضعیت دارد.

منوچین پاسخ داد: فعالیت های انجام شده توسط خزانه داری آمریکا  بر روی تامین مالی و اطلاعاتی تروریسم یکی از مهم ترین بخش های نقش اوست و اضافه کرد تحریم های دولت آمریکا مقامات ایران را ترغیب کرد که پای میز مذاکره بیایند.

او گفت : شکی نیست که تحریم ها چیزی بود که آنها را پای مذاکره کشاند، من اعتقاد دارم ما می‌توانستیم پای میز مذاکره توافق بهتری با آنها داشته باشیم.

او اضافه کرد : تاکید می‌کنم که هم در مورد بوئینگ و هم در مورد ایرباس مجوزهایی باید صادر شود که در حال حاضر تحت بازنگری است.

منوچین به این کمیته گفت که خزانه داری از تمام آنچه در توان دارد برای وضع تحریم های بیشتر بر ایران، سوریه، کره شمالی استفاده خواهد کرد تا از جان آمریکایی حفاظت شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید