Performancing Metrics

نمره قبولی برای زنگنه | اتاق خبر
کد خبر: 394413
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396 - 09:27
/بررسی عملکرد وزرای دولت یازدهم/
برخی کارشناسان انرژی بر این باورند که با توجه به وضعیت وزارت نفت در دولت دهم و شرایطی که دولت یازدهم این وزارتخانه را تحویل گرفت، عملکرد زنگنه موفق بوده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مرتضی بهروزی‌فر با اشاره به بازیابی جایگاه ایران در بازار جهانی نفت بعد از تحریم اظهار کرد: وزیر نفت دولت یازدهم در زمان کوتاهی توانست جایگاه ایران را بعد از تحریم‌ها در بازار جهانی نفت بازیابی کند و میزان تولید را به دوران قبل از تحریم بازگرداند. در واقع هم سطح تولید نفت در دولت یازدهم افزایش یافت و هم ایران توانست بعد از تحریم‌ها بازار از دست رفته خود را به دست آورد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت عملکرد وزارت نفت در دولت یازدهم تمرکز روی پارس جنوبی بود. وزارت نفت تولید از پارس جنوبی را به حدی رساند که حداقل بازارهای داخلی بعد از این دچار مشکل نخواهند شد.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه وضعیت وزارت نفت در ابتدای دولت یازدهم بسیار آشفته بود، اظهار کرد: زمانی که زنگنه عهده‌دار وزارت نفت شد، این وزارتخانه ۵۵ میلیارد دلار بدهی داشت. شاید اگر وزارت نفت چنین وضعیتی نداشت انتظار می‌رفت دولت دوازدهم قوی‌تر عمل کند اما عملکرد بهتر در شرایطی بود که این همه مشکل در این وزارتخانه روی هم تلنبار نشده بود.

بهروزی‌فر با اشاره به سابقه تاسیس وزارت نفت در بعد از انقلاب گفت: به نظر من از زمانی که وزارت نفت بعد از انقلاب تاسیس شد، تاکنون زنگنه موفق‌ترین وزیر نفت بوده و قوی‌ترین عملکرد را داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید