Performancing Metrics

واگذاری ۱۰۰ پروژه به بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 395152
تاریخ انتشار: 1 تیر 1396 - 15:30
وزیر نیرو مطرح کرد:
وزیر نیرو گفت: در بین وزارتخانه ها وزارت نیرو توانست بیشترین جذب سرمایه از منابع خارجی را داشته باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حمید چیت چیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاضلاب سردشت با اعلام اینکه وزارت نیرو بیشترین اعتبارات را از منابع خارجی جذب کرده است، گفت: از دهه چهل تا قبل از سال ۹۲ ظرفیت تصفیه فاضلاب کشور ۳.۳ میلیون متر مکعب در شبانه روز بوده است که توانستیم در چهار ساله فعالیت دولت این رقم را یک میلیون متر مکعب افزایش دهیم.

وی ادامه داد: پیش از دولت تدبیر و امید ۴۴ طرح به بخش خصوصی با اعتباری معادل ۱۲۰۰ میلیارد تومان واگذار شده بود که در چهار ساله دولت تدبیر و امید صد پروژه با اعتباری معادل ۶ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه توانستیم در ۳۷ کشور تصفیه خانه فاضلاب احداث کنیم، ادامه داد: از این مقدار ۵ تصفیه خانه آن متعلق به استان آذربایجان غربی است که به این ترتیب یک درصد به تصفیه فاضلاب کشوری اضافه می کند.

به گفته چیت چیان، خط انتقال آب از سد سردشت به این شهر اجرا شده است، این در حالی است که ۶۰ درصد تصفیه خانه فاضلاب سردشت نیز تکمیل شده که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه سال جاری این تصفیه خانه نیز به اتمام برسد.

سد سردشت قادر به تولید ۱۵۰ مگاوات برق در ساعت است و آب شرب سردشت، ربط و ... را تامین می کند، از سوی دیگر بخش عمده ای از مشکل تامین آب کشاورزی منطقه با واگذاری حقابه برطرف می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: بزرگترین طرح های محیط زیستی کشور به جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن در کشور مربوط می شود، این در حالی است که در غیر این صورت هر متر مکعب آب آلوده می تواند ۴۰ مترمکعب آب سالم را آلوده کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید