Performancing Metrics

مذاکرات برگزیت میان انگلستان و اتحادیه اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 395365
تاریخ انتشار: 6 تیر 1396 - 12:15
نخست‌وزیر انگلیس جزئیات طرح پیشنهادی جهت حفظ متقابل حقوق شهروندان بریتانیا در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا و بیش از ۳ میلیون تبعه این کشورها در انگلیس پس از همه‌پرسی برگزیت را اعلام کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان جزئیات طرح پیشنهادی مربوط به حفاظت متقابل از حقوق شهروندان بریتانیا در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا و بیش از ۳ میلیون تبعه این کشورها در انگلیس پس از همه‌پرسی برگزیت که هفته گذشته تقدیم مخاطبان خود در نشست روسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل داشت را اعلام کرد.

جزئیات طرح پیشنهادی مذکور به شرح زیر است:

- شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از ۵ سال زندگی در بریتانیا به طور مطابق با قانون این کشور قادر به اخذ مجوز اقامت دائم در انگلیس خواهند شد.

-این افراد همچنین خواهند توانست اعضای خانواده‌ خود که در کشورشان به سر می برند را به بریتانیا بیاورند.

-اتباع اتحادیه اروپا که از حق اقامت دائم در بریتانیا برخوردار شده‌اند، می توانند از کمک‌های کسب و کاری، اجتماعی و آموزشی استفاده کنند.

-برای اتباع کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا که پس از تاریخ آغازین تعیین‌شده برای شروع به زندگی در انگلستان وارد این کشور شده‌اند، جهت ارائه واجد شرایط برای اقامت در این کشور ۲ سال مدت داده خواهد شد، ولی تاریخ آغازین لازم برای اقامت این افراد در بریتانیا هنوز تعیین نشده است.

لازم به ذکر است که تاریخ آغازین برای اقامت در بریتانیا قبل از ۲۹ مارس ۲۰۱۷، زمانی که انگلستان رسما روند خروج از اتحادیه اروپا را شروع کرد، نخواهد بود. بریتانیا همچنین پیشنهاد می کند که این امکانات برای بیش از یک میلیون شهروند بریتانیا در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا نیز فراهم شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید