Performancing Metrics

جلوگیری از دامپینگ در تولیدات حوزه ICT | اتاق خبر
کد خبر: 395401
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 10:21
مدیرعامل پیشین مخابرات ایران تاکید کرد
مدیرعامل پیشین مخابرات ایران تاکید بر تولید داخلی و جلوگیری از ایجاد دامپینگ توسط شرکت‌های خارجی و داخلی درخصوص کیفیت تولیدات داخلی نیز، گفت: کیفیت تولیدات داخلی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار قابل توجه است.

به گفته او ما در این حوزه‌ها در عرصه‌ جهانی حرف برای گفتن داریم، اما مساله‌ی مهم حمایت از این تولیدات و شرکت‌های داخلی از طریق تسهیلات بانکی و همچنین تنظیم دقیق و صحیح مقررات در بازار رقابت است که در فصل ششم اصل ۴۴ قانون اساسی بر آن تاکید شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، صابر فیضی با تاکید بر این که ایجاد اشتغال در همه حوزه و خصوصا حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات نیازمند سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی است، اظهار کرد: بخش دولتی دیگر ظرفیت ایجاد اشتغال برای خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی را ندارد، بنابراین باید به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی برای حل مساله‌ی اشتغال و پیشبرد پروژه‌ها بها بدهیم.

وی با بیان این که در دولت گذشته اقدامات خوبی در راستای انجام خصوصی سازی انجام شد، بر ایجاد امنیت در بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات تاکید کرد.

او همچنین با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات در اردیبهشت ماه امسال در خصوص ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای اینترنتی، بیان کرد: کسب و کارهای اینترنتی از ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال برخوردارند، اما این حوزه به تنهایی نمی‌تواند مساله اشتغال را در حوزه فناوری اطلاعات پوشش دهد. برای ایجاد اشتغال باید در همه حوزه‌های شبکه‌های داخلی و اینترنت و به طور کل مخابرات و فناوری اطلاعات فعال بود.

فیضی با تاکید بر این که در همه حوزه‌های فناوری اطلاعات نیازمند جذب سرمایه‌ گذاری‌ بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: در هر دو حوزه زیرساختی و نرم افزاری نیاز به سرمایه بخش خصوصی احساس می‌شود. در این حوزه‌ها از ظرفیت خوبی برخورداریم و این می‌تواند برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی جذابیت داشته باشد.

او ادامه داد: امروزه کمتر حوزه‌ای وجود دارد که نیازمند به فناوری اطلاعات نباشد و به همین نسبت در دنیای جدید هیچ اشتغالی بدون فناوری اطلاعات معنا ندارد. برای نمونه در همین سرویس‌های جدید خدمات تاکسیرانی مانند اسنپ می‌بینیم که چگونه فناوری اطلاعات در بخشی گسترده باعث اشتغالزایی و راحتی امور برای مردم شده است.

وی با تاکید بر نقش حوزه فناوری اطلاعات در هماهنگی بسیاری حوزه‌های دیگر از جمله بخش صنعت، ادامه داد: امروزه تقریبا هیچ حوزه‌ای نیست که بی نیاز از فناوری اطلاعات باشد. آی تی وابستگی به زمان و مکان را از بین برده است و در هر نقطه‌ای از جهان حضور دارد. آی تی حتی در بخش صنعت نیز نقش مهم ایفا می‌کند. فناوری اطلاعات در صنعت روز جهان باعث انجام پراکنده و قطعه قطعه تولیدات صنعتی در کشورهای مختلف جهان شده است به طوری که مثلا در ساخت اتومبیل، طراح خودرو در یک کشور و طراح برق، بدنه و موتور آن در کشورهای دیگر هستند، اما در نهایت محصولی واحد را تولید می‌کنند.

مدیرعامل پیشین مخابرات کشور با اشاره به فصل ششم اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اگر این بخش از قانون اساسی در خصوص ایجاد شرایط رقابت پذیری در بازار را به درستی مدیریت کنیم، بسیاری از مسائل حضور بخش خصوصی در بازار حل می‌شود. در این خصوص وظیفه شورای رقابت و وزارت ارتباطات است که بر اعمال این قانون کنترل و مدیریت داشته باشند.

فیضی با بیان این که حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات بهترین ظرفیت و شرایط را برای ارتباط با صنعت در این حوزه دارد، بیان کرد: در این حوزه به دلیل عدم وابستگی به زمان و مکان و همچنین تخصصی بودن فعالیت‌ها و حضور متخصصان این حوزه در دانشگاه بهترین شرایط برای همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید