Performancing Metrics

نشانه‌های رونق در بورس تهران | اتاق خبر
کد خبر: 396607
تاریخ انتشار: 30 تیر 1396 - 12:05
بورس تهران در هفته گذشته پس از یک عرضه اولیه توانست مقداری رونق بگیرد. در این مدت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به تراز ۸۰ هزار و ۱۶۲ واحدی رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چهارشنبه ۲۱ تیرماه گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۷۹ هزار و ۵۰۹ واحدی قرار داشت، اما با گذشت پنج روز کاری از معاملات تالار شیشه‌ای این شاخص در تراز ۸۰ هزار و ۱۶۲ واحدی ایستاد و با این حساب در این مدت ۶۵۳ واحد رشد کرد.

شاخص آزاد شناور نیز که در تاریخ مذکور در ابتدای کانال ۸۷ هزار واحدی قرار داشت در پنج روز کاری گذشته ۱۱۷۷ واحد رشد کرد و به رقم ۸۸ هزار و ۲۱۰ واحدی رسید.

شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۶۲۸ و ۴۷۷ واحد رشد کردند. علاوه بر اینها شاخص صنعت در پنج روز کاری گذشته توانست از تراز ۶۸ هزار و ۵۱۲ واحدی تا تراز ۶۹ هزار و ۲۲ واحدی بالا بیاید و در مجموع به ۵۱۰ واحد رشد کند.

در هفته گذشته پنج درصد از سهام شرکت به پرداخت ملت برای اولین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد قیمت کفی که برای این سهم در نظر گرفته شده بود ۱۶۶۷ تومان و قیمت سقف ۱۷۵۰ تومان بود و در نهایت در فرآیند عرضه و تقاضا این سهم ۱۷۵۰ تومان کشف قیمت شد.

در ماه‌های گذشته سازمان بورس به علت جو حاکم بر بازار سرمایه و رکود موجود عرضه‌های اولیه را متوقف کرده بود. این عرضه اولیه که پس از مدت‌ها در بورس تهران صورت پذیرفت، باعث شد بورس تهران تا حدودی از رکود ماه‌های گذشته خارج شود و به صورت مقطعی رونق بگیرد.

بر اساس گزارش معاونت بازار شرکت بورس تهران کل خریداران ۶۷ هزار و ۸۴۹ شخص بودند که ۶۶ هزار و ۸۹۵ شخص حقیقی خریدها را انجام دادند و مابقی خریدها توسط  ۹۵۴ شخص حقوقی انجام شده است. در جریان این معاملات، حقیقی ها توانستند  تعداد میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۵۴  سهم پرداخت را به خود اختصاص دهند و تعداد ۶۹۴ هزار و ۲۵۷ سهم نیز به حقوقی ها اختصاص یافت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید