Performancing Metrics

توصیه به فارغ التحصیلان قبل از گرفتن مدرک | اتاق خبر
کد خبر: 396703
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 10:46
کارشناس ارشد بازار کار می‌گوید ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار موجب رصد و پایش وضعیت نیروی کار شاغل و بیکار می‌شود.

 

کارشناس ارشد بازار کار می‌گوید ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار موجب رصد و پایش وضعیت نیروی کار شاغل و بیکار می‌شود. او به فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و کسانی که در سن گرفتن مدرک دیپلم هستند توصیه کرد حتما قبل از فراغت از تحصیل و گرفتن مدرک، اطلاعات مربوط به نوع و میزان مهارت و تخصص خود را در بانک اطلاعات مشاغل وارد کرده و کد اشتغال بگیرند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسلم خانی با اشاره به مصوبه ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار توسط وزارت کار اظهار کرد: این مصوبه تکلیف مجلس به وزارت کار است تا داده‌های مورد نیاز در خصوص وضعیت بازار کار را در اختیار دستگاه‌ها قرار بدهد.

وی ادامه داد: اینکه در کشور بانک اطلاعات شاغلین بالقوه و بالفعل را داشته باشیم و برای هر نیرویی که بیکار یا شاغل یا جویای کار است کد رسمی اشتغال اختصاص بدهیم اقدام با ارزشی است.

به گفته مشاور ارشد کارآفرینی و کسب وکار این امر موجب رصد و پایش نیروهای کار می‌شود و از وضعیت فرد پس از ورود به کارگاه یا خروج از آن اطلاع می‌دهد به نحوی که ممکن است نیروی کار در بنگاهی به شکل کوتاه مدت مشغول کار شود و مدتی بعد به یک بنگاه دیگر برود و این مساله با توجه به سیار بودن بازار کار به جهت اطلاع از موقعیت کارجو حایز اهمیت است.

خانی متذکر شد: طبعا باید سامانه هوشمندی را طراحی کنیم که فرایند جذب و حضور و جدا شدن فرد و جذب مجدد نیروی کار را به درستی رصد کند تا مشخص شود فرد مشغول کار است یا بیکار و اینکه نیروی کار دقیقا در چه بنگاهی و درچه زمانی مشغول کار است. ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات کار مهمی است و هر دولتی که بتواند کد اشتغال را تعریف کند باید از آن به عنوان یک افتخار بزرگ یاد کند.

وی درباره فرایند ایجاد سامانه جامع اطلاعات بازار کار و متولی ایجاد این سامانه نیز، گفت: اینکه مرکز آمار متولی ایجاد چنین سامانه‌ای باشد و وزارت کار نیز همراهی و همکاری لازم را از خود نشان بدهد، کار ارزشمندی است و باعث می‌شود تصویر واقعی‌تری از بازار کار و نیروی کار داشته باشیم.

به گفته مشاور ارشد کارآفرینی و کسب‌وکار فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و کسانی که در سن گرفتن مدرک دیپلم هستند باید قبل از فراغت از تحصیل و گرفتن مدرک در بانک اطلاعات مشاغل، اطلاعات خود را در خصوص میزان مهارتها و تخصص‌ها وارد کرده و کد اشتغال بگیرند.

به گفته این استاد دانشگاه، ‌در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت گفت چند نفر در کشور بیکارند یا برای چه شغل‌هایی آماده هستند چون شاغلین موجود از پراکندگی بسیاری برخوردارند لذا ایجاد بانک اطلاعات قوی کمک می‌کند تا یک کد اشتغال قابل رصد و پایش از نیروی کار ایجاد شود که جابه جایی نیروی کار را نمایش می‌دهد ولی این کار به تنهایی از عهده وزارت کار بر نمی‌آید و باید مرکز آمار، ثبت احوال و دانشگاهها به عنوان تولید کننده‌های آمارهای سطحی نیروی کار به کمک بیایند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید